ביונדווקס ותראפיקס הגישו תשקיפי מדף להנפקות בארה"ב

תראפיקס מעוניינת לגייס 11.5 מיליון דולר ■ ביונדווקס מתכננת להיעזר בגיוס להשקת מכשיר ATM על מניותיה, שיאפשר לה גיוס הון בטפטופים

רון בבקוב מנכ"ל ביונדווקס/ צילום: איל יצהר
רון בבקוב מנכ"ל ביונדווקס/ צילום: איל יצהר

חברות התרופות הישראליות ביונדווקס ותראפיקס הגישו תשקיפי מדף למניותיהן הנסחרות בארה"ב.

ביונדווקס , שמפתחת חיסון אוניברסלי לסוגים רבים של שפעת, נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי של 13 מיליון דולר. תראפיקס ביו , המפתחת תרופות על בסיס קנביס ומכשירים הקשורים לצריכת תרופות אלה, נסחרת בתל אביב ובבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 28.8 מיליון דולר. את החברה מנהל אלרן הבר.

ביונדווקס, בניהולו של רון בבקוב, הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 150 מיליון דולר, אולם כמובן איננה מתכוונת לגייס הון בהיקף כזה. התשקיף בעצם מיועד לאפשר השקת מכשיר ATM על מניות החברה, כלומר מכשיר המאפשר לחברה להנפיק מניות לגוף בשם FBR Capital, אשר מוכר את המניות שלה בבורסה ומעביר את התמורה לחברה, בניכוי עמלה של 3%. מכשיר זה יכול לאפשר לחברה לגייס הון בטפטופים לאורך זמן, סוג גיוס שביונדווקס הפכה למומחית בו לאורך השנים האחורונות.

ביונדווקס לקראת הניסוי הסופי

ביונדווקס סיימה לאחרונה את הטיפול בחולה האחרון בניסוי שלב IIb באירופה בחיסון לשפעת בשילוב עם חיסון עונתי. תוצאות הניסוי צפויות להתפרסם בחודשים הקרובים ובינתיים החברה עומדת להתחיל בניסוי מקביל בארה"ב. מטרת הניסויים היא להראות כי השימוש בחיסון האוניברסלי מאפשר להגן על כמות חולים גדולה יותר מאשר שימוש רק בחיסון לווירוס השפעת הנפוץ באותה השנה. החברה מעריכה כי תוכל להיכנס לניסוי שלב III במהלך 2017-2018, אם התוצאות תהיינה טובות.

תראפיקס הודיעה על הגשת טיוטה פומבית ראשונה להנפקה של מניותיה בארה"ב. אם ההנפקה הזו תצליח, תוכל החברה אולי להשתדרג לבורסה ראשית יותר בארה"ב. בכוונתה לגייס 11.5 מיליון דולר. כיום מפתחת החברה שני מוצרים, לטיפול בתסמונת טורט ובהפרעה קוגניטיבית קלה, שיכולה להיות שלב מקדים למחלת האלצהיימר. המוצרים הללו עברו ניסויים בבעלי חיים, אולם טרם החלו ניסויים בבני אדם.