הותר לפרסום: המשטרה עצרה את יזם הנדל"ן גיא מונסונגו

(עדכון) - אמש שודרה כתבת תחקיר בערוץ 10 על הונאת רוכשים במיזמי נדל"ן של מונסונגו ■ אחד מעובדי מונסונגו, לירן פלד, אף תקף את העיתונאי מתן חודורוב ■ "גלובס" חשף את מעלליו של היזם עוד בסוף 2015

גיא מונסונגו / צילום באדיבות ערוץ 10
גיא מונסונגו / צילום באדיבות ערוץ 10

המשטרה עצרה אתמול (א') את יזם הנדל"ן גיא מונסונגו בחשד למירמה במיזמי תמ"א 38 באזור המרכז. אמש שודרה בערוץ 10 כתבת תחקיר על מיזמי תמ"א 38 ברמת-גן, בת-ים ואילת, אותם שיווק מונסונגו תוך מצגי-שווא לכאורה, כאשר בפועל אין לו כל זכויות בקרקע. אחד מעובדי מונסונגו, לירן פלד, אף תקף את העיתונאי מתן חודורוב במסגרת התחקיר. 

הבוקר (ב') מובא מונסונגו לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל-אביב. במשטרה אומרים כי החקירה נפתחה בעקבות תלונות רבות שהתקבלו כנגד היזם.

בסוף 2015 חשף "גלובס" את מעלליו של מונסונגו במספר פרויקטים, וביניהם שיווק דירות למגורים בבית מלון בכופר היישוב ברמת-גן. היזם שיווק דירות ב-499 אלף שקל לסטודנטים, אלא שגם במקרה זה ליזם כלל לא הייתה בעלות על הנכנס. כל מה שהיה ליזם הוא רעיון, שאין כל כוונה בעירייה לממשו, ולפיו המלון יוסב למלון דירות לסטודנטים.

 

ברמת-גן מכר מונסונגו באמצעות חברה שבבעלותו 36 דירות בפרויקט פינוי-בינוי. היזם מכר את הדירות וגבה מקדמה של עד 250 אלף שקל מהרוכשים. בפועל לא הוגשה כל תוכנית לוועדה, ולמעשה כלל לא היו תוכניות.

בבת-ים שיווק מונסונגו דירות בפרויקט שהזכויות החוזיות בו הן של חברה אחרת וגרף גם שם עמלות שלא הוחזרו לרוכשים.

באילת, מונסונגו הבטיח יחידת במלון מפואר המבטיחה תשואה של 8% בשנה, תוך מצג כי מדובר במלון פעיל עם תפוסה מקסימלית. בפועל מדובר בבית הארחה הממוקם באזור התעשייה של העיר, ותפוסת החדרים שם רחוקה מלהיות מלאה.

לחברת די אנד גי' עסקאות נדל"ן בע"מ המשווקת את הפרוייקט באילת- אין כל קשר עם גיא מונסונגו אשר אינו שותף ואינו מועסק בחברה ואינו קשור עימה בשום דרך כיום ואין לו כיום כל קשר לפרוייקט באילת.

מונסונגו מצטרף לשורה מביכה של בכירי נדל"ן שנעצרו בחודשים האחרונים: בחודש יולי האחרון נעצר אורן קובי, בעל חברת אדמה, החשוד בגניבת 20 מיליון שקל מלקוחות החברה. בפברואר השנה נעצרה ענבל אור בחשד להעלמת מסים בעשרות מיליוני שקלים באמצעות חשבוניות פיקטיביות.