תחזית חדשה: קלינטון מנצחת עם קולותיהם של 352 אלקטורים

העיתון "לוס אנג'לס טיימס" מנבא כי המועמדת הדמוקרטית תשיג את הרוב הדרוש לניצחון, בעוד טראמפ יזכה רק לקולות 186 אלקטורים ■ טראמפ על החלטת ה-FBI שלא להעמידה לדין: "כרגע היא מוגנת, אבל החקירות יימשכו זמן רב"

הילארי קלינטון ודונלד טראמפ, העימות השלישי (צילום: רויטרס)
הילארי קלינטון ודונלד טראמפ, העימות השלישי (צילום: רויטרס)

העיתון האמריקאי "לוס אנג'לס טיימס" עדכן את מפת האלקטורים שלו בפעם האחרונה לפני הבחירות. לפי המפה, המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון זוכה ל-352 אלקטורים, בעוד יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ זוכה רק ל-186. כדי לזכות בנשיאות על המועמד או המועמדת לזכות בקולותיהם של לפחות 270 אלקטורים.

התחזית החדשה מגיעה על רקע הפצצה שהטיל אתמול ה-FBI כאשר הודיע כי החליט לא להעמיד לדין את קלינטון בפרשת המיילים. המועמד הרפובליקני לנשיאות, טראמפ, השתתף בכנס בחירות במישיגן והתייחס להחלטה שלא להעמיד לדין את יריבתו. "הילארי קלינטון אשמה", קבע, "היא יודעת את זה. ה-FBI יודע את זה וארצות-הברית יודעת את זה. מגיע לאזרחים צדק. סוכנות ה-FBI לא יתנו לה להתחמק מהפשעים שלה. לא יאמן שהיא תצא מזה". "כרגע היא מוגנת על ידי מערכת מושחתת", הוסיף, "אי-אפשר לעבור על 650 אלף מיילים בשמונה ימים. החקירות על פשעיה יימשכו זמן רב".

 

המועמד הרפובליקני טראמפ ערך אירוע בחירות מאוחר בליסבורג שבווירג'יניה. "אנחנו נזכה במדינת וירג'יניה ואנחנו נזכה בחזרה בבית הלבן", אמר לקול תשואות תומכיו. "בחירות אלה יכריעו אם אנחנו מנוהלים על ידי מערכת מושחתת או על ידי העם", הוסיף. במהלך דבריו הפריעה לו אישה מהקהל ושאלה: "האם תכבד נשים". לקול מחאתה הוא כינה אותה: "יש כאן אישה מעוררת בחילה".

מוקדם יותר אמש גם קלינטון נשאה דברים בכנס בחירות במנצ'סטר שבניו-המפשייר. "זה הזמן לחשבון נפש", אמרה, "אמריקה חייבת ביום הבחירות לבחור בין אחדות לבין פילוג". היא סיימה בכך שהיא אופטימית לגבי העתיד: "אנחנו צריכים לרפא את הארץ הזאת". קלינטון לא התייחסה להחלטת ה-FBI שלא להעמידה לדין.