"השווקים נושמים לרווחה; הראלי עשוי להימשך עד סוף השנה"

אתמול הודיע ה-FBI כי אין בכוונתו להעמיד לדין את הילארי קלינטון ■ השווקים קיבלו היום את ההודעה במסכים ירוקים ■ החוזים העתידיים בניו-יורק מזנקים בכ-220 נקודות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

הראלי בשווקים צפוי להימשך, בעוד העצבנות בשווקים שככה לאחר הודעת ה-FBI אתמול לפיה אין בכוונתו להעמיד לדין את המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילארי קלינטון בגין פרשת המיילים בה היא הייתה מעורבת. כך טוען פרנק טרויס, מנהל השקעות בכיר בחברת  Leonteq Securities הפועלת בסינגפור.

טרויס טוען כי ההודעה של ה-FBI אתמול מהווה קטליזטור שמשנה את המומנטום לטובתה של קלינטון ומרגיע את השווקים. "האפשרות שטראמפ יהפוך לנשיא ארה"ב הפכה לראליסטית יותר בשבוע שעבר וגרמה לעצבנות רבה בשווקים", מציין טרויס. לטענתו, המשקיעים חוששים מהשלכות המדיניות הכלכלית שמציע טראמפ, בעיקר בכל הנוגע לפתיחת הסכמי הסחר של ארה"ב מול סין ואירופה ולכן "נושמים לרווחה" בעקבות הודעת ה-FBI אתמול.

סקרים טריים שפורסמו היום מצביעים על יתרון של כ-6% לקלינטון והשווקים מגיבים באנחת רווחה. המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות של יותר מ-1% בעוד החוזים העתידיים בניו-יורק מזנקים ביותר ב-220 נקודות. "הראלי בשווקים עשוי להימשך עד סוף השנה", מציין טרויס.