מיטב דש משתלט על כל מניותיה של eLoan

כשנה וחצי לאחר שרכש 20% ממניות פלטפורמת ההלוואות החברתיות eLoan, מיטב דש רוכש את מלוא מניות החברה, לאחר שהדירקטוריון של eLoan נענו להצעתו לרכישת מלוא הון המניות של החברה

כשנה וחצי לאחר שרכש 20% ממניות פלטפורמת ההלוואות החברתיות eLoan, מיטב דש רוכש את מלוא מניות החברה החוץ בנקאית, לאחר שהדירקטוריון ואסיפת בעלי המניות של eLoan נענו להצעתו לרכישת מלוא הון המניות של החברה. בתמורה, בין היתר, בית ההשקעות יממן את הפעילות השוטפת של המיזם.

הצדדים לא חשפו את סכום הרכישה הכולל, אך ציינו כי הוא "יכלול, בין היתר, תשלום במזומן לבעלי מניות eLoan", שבניהול עופר כרמל, כמו גם "תשלום נוסף שמבוסס על רווחי החברה בשנים הקרובות". נוסף על כך, נמסר, "התחייב מיטב דש להזרים כסף לתפעול השוטף של החברה".

עוד נמסר ממיטב דש, בניהולו של אילן רביב, כי בכוונת בית ההשקעות "להמשיך ולהפעיל את החברה כפלטפורמה שמפגישה בין מלווים ללווים (הלוואות עמית לעמית - P2P), ובנוסף להסתייע בטכנולוגיה שפותחה בחברה כבסיס לפעילות מתן אשראי צרכני ממקורותיה".

eLoan הוקמה על-ידי עמית לוינשטיין ויגאל אלקסלסי, שנמנים עם בעלי המניות בה, לצד קבוצת שלמה ורוסאריו קפיטל. נזכיר שלפני כארבעה חודשים דווח כי פלטפורמת ההלוואות החברתיות עומדת להיכנס לבורסה בת"א, באמצעות מיזוג לתוך השלד הבורסאי הון אחזקות (לשעבר תמיר הון).

למיטב דש החזקות בחברת אשראי חוץ בנקאית נוספת: חברת פנינסולה, שמתמקדת בתחום האשראי לחברות קטנות ובינוניות.