נבחרו הגופים שינהלו את הכספים בתוכנית חיסכון לכל ילד

במסגרת התוכנית, החל בינואר 2017 יפקיד המוסד לביטוח לאומי בחשבונות החיסכון סכום חודשי של 50 שקל בעבור כל ילד שזכאי לקצבת ילדים ■ למדריך קופת גמל להשקעה

יהלי רוטנברג / צילום: ליאור מזרחי
יהלי רוטנברג / צילום: ליאור מזרחי

ועדת המכרזים באגף החשב הכללי, בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית יהלי רוטנברג, בחרה את רשימת הבנקים וקופות הגמל שיוכלו לנהל את כספי החיסכון בתוכנית חיסכון לכל ילד.

"כל ילד יוכל להיפגש עם כ-20 אלף שקל בהגיעו לבגרות, ולהשתמש בהם על פי צרכיו ללימודים, פתיחת עסק, חתונה או כל שימוש אחר שיבחר", אמר שר האוצר, משה כחלון (כולנו). החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו: "תוצאות המכרז וההצעות שהתקבלו מהמערכת הבנקאית ומהחברות המנהלות של קופות הגמל, מאפשרות לציבור אפשרויות בחירה נאותות ורחבות בהתאם להעדפותיהם".

הבנקים שנבחרו הם לאומי, הפועלים, אוצר החייל, המזרחי, מסד, הבינלאומי, יהב, מרכנתיל ודיסקונט. הגופים המוסדיים הם הפניקס, פסגות, מגדל, אלטשולר שחם, הלמן אלדובי, מיטב-דש, אינטרגמל קופות גמל, קל, מנורה, אינפינטי, אקסלנס, הראל ואנליסט קופות גמל.

עם סיום ההליך המכרזי ובחירת המוסדות הפיננסיים, צפוי המוסד לביטוח לאומי לפנות להורים ולילדים הזכאים לקצבה, ולהזמין אותם לבחור באופן עצמאי מתוך רשימת המוסדות - האם להפקיד ולנהל את כספי ילדיהם בחשבון חיסכון בבנק או בקופת גמל, בהתאם להעדפתם האישית. התוכנית מאפשרת לכל הורה לבחור את הבנק או קופת גמל ומסלול החיסכון בהתאם להעדפותיהם. אם הורים לא יבחרו את הבנק או קופת הגמל, תקבע המדינה את הבנק או קופת הגמל שבהם ינוהלו כספי החיסכון בהתאם למנגנון שהוגדר מראש.