מרגישים שהעולם השתגע? יש גאדג'טים שיעזרו לכם להתמודד

הישרדות, גרסת המציאות: כמה גאדג'טים מרגיעים לשורדי הברקזיט, אל-קאעידה, צפון קוריאה, הנאומים המליטנטיים של פוטין ועוד

"אתם ערים. אתם לא חולמים חלום רע. ודרך אגב לא מתתם והגעתם לגיהנום. אלה הם חיינו כעת". במילים אלה בחרה מגישת ה-MSNBC ריצ'ל מדוז לפתוח את המשדר, שבו הוכרז דונלד טראמפ כנשיא. אכן רבים חולקים לאחרונה את ההרגשה, שהמצב בעולם והמציאות בכלל ביצעו בשנתיים האחרונות תפנית בעייתית ומסוכנת לעבר מסלול של חוסר ודאות וחוסר יציבות.

הברקזיט, אל-קאעידה, צפון קוריאה, הנאומים המליטנטיים של פוטין ועוד. עבור לא מעטים זהו מצב שקורא להדחקה, הכחשה והתעלמות. עבור אחרים המצב מעיר את יצר ההישרדות הפנימי ושולח אותם לבדוק אופציות להתמודדות עם מצבי חירום בלתי צפויים. עבור השורדים ריכזנו כאן כמה גאדג'טים מרגיעים.

ברייטלינג "אימג'רנסי": יוקרה לשעת חירום

הישרדות לא חייבת להיות כרוכה בבוץ, באבק ובריח של עשן. בעלי הממון יכולים להרשות לעצמם אבזרי הישרדות יוקרתיים ושופעי סטייל ואחד מהם הוא הדור החדש (והשני) של השעון מבית חברת ברייטלינג, שמכונה "EMERGENCY משימת לילה". חיצונית זהו שעון דיגיטלי-אנלוגי בעיצוב המוכר של החברה. הוא עשוי מגוף טיטניום מושחר ועמיד למים בקוטר 51 מ"מ ובסטנדרט תעופתי ומגיע עם רצועת גומי עמידה בצבעים של שחור, כחול, כתום או צהוב עם אבזם, שעשוי גם הוא מטיטניום.

מנגנון הקוורץ בנוי לשמור על הדיוק שלו גם תחת טמפרטורות חוץ קיצוניות והוא כולל את כל הפונקציות המקובלות בתוספת אפשרות לשימוש כמצפן ניווט בסיוע הטבעת החיצונית של גוף השעון.

אבל המאפיין הייחודי באמת הוא משדר דו-ערוצי פנימי, שפועל בתדרי חירום בין לאומיים ותואם לדרישות של רשת הלווינים הבין לאומית COSPAS-SARSAT, שתוכננה על ידי מספר מדינות כדי לסייע באיתור ובחילוץ. לחיצה מכוונת על מתג מיוחד בשעון שולחת איתות מצוקה מזוהה אישית ללווינים ומהווה משואה אלחוטית, שעליה יכולים מחלצים להתביית. השעון ה"ג'יימס בונדי" שוקל כ-140 גרם ועולה בחו"ל בסביבות 12 אלף דולר בהתאם לדגם.

רצועת מיתרים: לקחת את השעון החכם לשטח

עוד אמצעי הישרדות לסטייליסטים, אבל עם תקציב נמוך יותר, הוא חגורת שעון קשוחה למראה, שמתוכננת ספציפית עבור השעון החכם והאלגנטי של אפל. במצב רגיל היא נראית כמו רצועה אופנתית מחומרים טבעיים ונעימים עם אבזם מסיבי, והיא אפילו מגיעה בשישה צבעים שונים. אולם הרצועה עשויה למעשה ממיתר ניילון קשוח ועמיד במיוחד, שלקוח מעולם הצניחה ושאותו ניתן לפרום בזמן חירום. בחבל ובאבזם הקשור אליו ניתן להשתמש לצורך קשירת חפצים, בניית אוהלים, גרירה ואפילו טיפוס מזדמן. עם זאת, צריך לזכור שהסוללה של השעונים החכמים תתכלה די מהר כך שייתכן שהשעון עצמו אינו מתאים להישרדות ממושכת. המחיר באמזון - כ-6 דולר.

ביולייט CAMPSTOVE: לטעון את הטלפון באש

בעולם של ימינו יש למטיילים - או לשורדים - שלושה צרכים בסיסיים: אוכל, חימום ויכולת התחברות לאינטרנט. את כל השלושה הללו מספק תנור הקמפינג הנייד CAMPSTOVE של חברת ביולייט. מקור הכוח היחיד של המוצר, שכבר נמצא בשוק מזה כשנתיים, הוא עצים לבעירה, שאותם ניתן לאסוף בשטח. לתנור יש מנגנון הדלקת אש מהירה ותפוקת חום, שמאפשרת בישול מהיר ויעיל - הרתחת ליטר אחד של מים אורכת בסביבות 4 דקות.

 

אולם תוך כדי פעולתו התנור גם ממיר את אנרגיית החום לחשמל, שמשמש לטעינה של טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, פנסי LED נטענים, מכשירי רדיו וכדומה. הטעינה מתבצעת באמצעות שקע USB ומוגן מחום בצד התנור. בעירה רגילה של התנור מספקת כ-20 דקות של טעינה לסמארטפונים מקובלים ובעירה חזקה במיוחד יכולה לספק עד שעה של טעינה. החשמל המופק משמש גם להנעת מאוורר פנימי, שמשפר משמעותית את אפקטיביות הבעירה של התנור. המחיר באמזון כ-130 דולר.

גרבר "סנטר-דרייב": המולטיטול במסלול חדש

האולר הרב תכליתי, או multi-tool בשמו המוכר הוא ידידו הטוב ביותר של השורד ואיש השטח. התחרות העזה בפלח הזה דוחפת כיום את היצרנים לאמץ פתרונות הנדסיים מורכבים וחומרים עתידניים ודוגמה טובה הוא הדגם החדש המכונה "CENTER-DRIVE" של חברת "גרבר". הכלי מבוסס על תכנון חדש לחלוטין, שנע סביב שני צירים מרכזיים והוא כולל כמה חידושים.

כך, למשל, ה"פלאייר" המקובל נע קדימה על מסילה בהסטת בוהן ואינו דורש פתיחה רב שלבית בשתי הידיים כמקובל. הסכין המרכזית ארוכה יותר בכ-30% מכל להב, שהוצע עד כה בכלים בגודל דומה, ואפילו המברג ניצב על ידית מתקפלת באורך מלא, לטובת עבודות הברגה שדורשות כוח רב.

לכלי יש, כמקובל, ידית רב תכליתית עליה ניתן להתקין ראשי "ביטים" מתחלפים (לטובת פתיחת הברגות בתצורות שונות) אולם התקנתם היא כעת מגנטית וקלה מאוד. בסך הכל כולל הכלי כ-16 כלים שונים. הוא יוצא בימים אלה לשוק האמריקני ומחירו כ-100 דולר.