ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני: "לא עברתי על החוק"

ראש עיריית אשקלון הגיב בעמוד הפייסבוק שלו לפרסום חומרי החקירה, מהם עולה כי שילם לכאורה יותר ממיליון שקל לנשים תמורת שתיקתן ■ "אין בכתבות שום מידע חדש לבד מכוונה לחבל, להרוס ולפגוע", כתב

איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון / צלם: איל יצהר
איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון / צלם: איל יצהר

ראש עיריית אשקלוןאיתמר שמעוני, פרסם אתמול (ו') פוסט תגובה בעמוד הפייסבוק שלו בעקבות פרסום חומרי החקירה בעניינו. "אני לא חושש ממה שנאמר וגם לא ממה שיפורסם. לא עשיתי מעולם דבר בניגוד לחוק, ואני עוד אוכיח את זה", כתב שמעוני. הפרסום חשף את שיטת הפעולה של שמעוני בפרשת עבירות המין לכאורה שבגינן לא יועמד לדין, לפי החלטת הפרקליטות.

"אני צופה שבמהלך הימים הקרובים תהיו עדים לחומרים רבים ועדויות שהודלפו לתקשורת מחדרי החקירות", ציין שמעוני בפוסם שפרסם ביום שישי בשעות הצהריים. "זו תופעה מקוממת שאין לי שום דרך להתמודד מולה", כתב והוסיף: "אני רק מבקש שתיקחו את הדברים בערבון מוגבל, אל תמהרו לשפוט על סמך הכתבות. אין שם שום מידע חדש לבד מכוונה לחבל, להרוס ולפגוע". 

מוקדם יותר פורסמו חומרי החקירה שחשפו את שיטתו של שמעוני בטיפול בטענות הנשים נגדו. במרכז הפרשה הראשונה עומדת ב', שלטענת שמעוני ניהלה איתו רומן שנמשך 9 שנים. לדבריו, כשבעלה של ב' גילה על הקשר ביניהם, הוא שכנע אותה לשגר מכתב אותו הגדיר "מכתב סחיטה", שבו התבקש שמעוני לשלם סכום כסף גדול תמורת שתיקתה של ב' בנוגע למערכת היחסים ביניהם.

לטענתו, הוא שילם את הכסף כדי לשמור על שמו הטוב: "דבר ראשון שאתה עושה זה לקחת עורך דין. רזניק (עורך הדין) שאל אותי אם אני יכול להתמודד עם זה כשזה יגיע לבית הדין לעבודה, משפט שיימשך כמה שנים ויפגע בשם שלי. מאוד חששתי מזה, וכל מה שרציתי הוא לשמור על השם הטוב שלי", כתב שמעוני. בהליך הגישור נקבע כי שמעוני ישלם לב' 475 אלף שקל.

המקרה השני שבו עלה החשד לעבירות מין הוא עם א', עובדת בחברת "אתרים", שנאלצה לעזוב את עבודתה, לאחר שקיבלה משמעוני מאות מסרונים בעלי אופי מיני מובהק. לפי המכתב שהעביר עורך דינה לשמעוני, א' הותקפה מינית על-ידו במכונית בחניון ציבורי, כשניסה לכפות את עצמו עליה לכאורה, להסיר את חולצתה ולגעת באיבריה האינטימיים.

גם במקרה הזה היה מעורב שמעוני בהליך גישור, שעיקרו תשלום סכום כסף גדול תמורת סילוק טענותיה ודרישותיה של א'. 

המגשרת בפרשה, עו"ד דינה אפרתי, סיפרה כי גם בא-כוחה של א', עו"ד עודד גיל, וגם עו"ד רזניק מצד שמעוני, פנו אליה יחד. "נפגשנו בסך-הכול 6 פגישות. חלקן רק עם עורכי הדין, והאחרות בנוכחות איתמר ועו"ד רזניק ולחילופין עם עו"ד גיל ו-א'.

על-פי הסכם הגישור, נקבע כי שמעוני ישלם 450 אלף שקל ב-3 תשלומים, והוא כולל סעיף שלפיו אם יתגלה דבר קיומו של ההסכם - יועבר הנושא לבורר שיהיה מוסמך לקבוע האם מישהו מהצדדים פרסם את דבר קיומו של ההסדר או את תוכנו. הבורר יהיה מחויב לדרוש מהצדדים להיבדק בפוליגרף. בהסכם מודגש כי אין בכך כדי להודות בטענות, ועוד נקבע בו כי א' מתחייבת לא להעלות את הטענות במישרין או בעקיפין לצד שלישי בהקשר עם הליך משפטי כלשהו נגד שמעוני.

עו"ד ששי גז, המייצג את שמעוני, מסר בתגובה לפרסום: "ראש העיר אמר בחקירתו במשטרה, והוא עומד על דעתו גם כעת, כי מעולם לא לקח שוחד מאיש. כל מה שנעשה, נעשה במסגרת החוק".

לדבריו, שמעוני "פנה בתום-לב לבני משפחתו ולחבר קרוב על-מנת שיסייעו לו לנהל מאבק לגיטימי לחלוטין על שמו הטוב, נגד גורמים שלא בחלו בשום אמצעי על-מנת לפגוע בו, בבני משפחתו, בעבודתו ובמשרה הציבורית בה הוא נושא בשליחותם של תושבי אשקלון".