תאילנד: ישראלי חשוד שרצח ישראלי אחר וביתר את גופתו

הרשויות בתאילנד פתחו בחקירה נגד שמעון ביטון ובנו בן ה-17, החשודים כי רצחו וביתרו את גופתו של אליהו כהן, גמלאי שירות הביטחון לשעבר, כיוון שחשדו שקיים יחסי מין עם זוגתו של האב ■ ביטון שימש בעברו סוכן סמוי של משטרת ישראל

רצח התאבדות  / צלם: טינקסטוק
רצח התאבדות / צלם: טינקסטוק

רשויות הביטחון בתאילנד פתחו אתמול (שבת) בחקירה לבירור נסיבות הרצח של אליהו כהן ז"ל, גמלאי שירות הביטחון לשעבר בן 63, שגופתו נמצאה מוקדם יותר בבית פרטי בבירה בנגקוק. גופתו נמצאה קבורה בקיר בטון, וחלקים נוספים של גופתו נמצאו במזוודה. הוא נעדר מאז יום רביעי האחרון. 

החשודים במעשה הם הישראלים שמעון ביטון ובנו בן ה-17, שעל-פי החשד רצחו וביתרו את גופתו בשל חשד שקיים יחסי מין עם זוגתו של האב. בעברו שימש ביטון כסוכן סמוי של משטרת ישראל.

לביטון יש היסטוריה פלילית עשירה: בעבר הוא הורשע בתקיפת קשישה ואף נמלט מרשויות החוק באמצעות זהות בדויה. ביטון מוכר היטב לרשויות החוק בישראל. הוא הורשע ב-1992 בשוד מזוין ובתקיפה באירוע אכזרי וקשה. ביחד עם נוספים, תקף ביטון קשישה בת 80 באמצעות כיסא וגרם לה לחבלות קשות ביותר. בגין אירוע זה הוא נידון ל-5 שנות מאסר.

עם זאת, ביטון נמלט מהארץ בטרם החל לשאת את עונשו. שנה לאחר הרשעתו הוא נמלט לאירופה, ורק ב-1996 הוא נעצר בבלגיה בעקבות שימוש בסמים והוסגר לישראל. ב-1998, בעת חופשה מהכלא, ביטון שוב נמלט מהארץ בדרכון מזויף, הפעם לתאילנד, שם נישא, נולדו לו ילדים, ואז עבר להתגורר בפיליפינים.

ואולם, גם אז לא חדל ביטון מפעילותו העבריינית. הרשויות בתאילנד ביקשו מהפיליפינים להסגירו, לאחר שהוא הואשם ברצח מקומי. במהלך משפט שהתנהל נגדו זוכה ביטון מעבירת הרצח, אולם הורשע בסיוע להעלמת הגופה, ונגזרו עליו 3 שנות מאסר. עם סיום מאסרו הוא הוסגר לישראל וחזר ביוני 2004 להמשך ריצוי מאסרו.

במהלך תקופה זו ביקש ביטון מבית המשפט העליון לנכות את הזמן שנותר לו לשהות בכלא בישראל, בשל העובדה שכבר ריצה עונש מאסר בתאילנד. בין היתר הוא טען כי בשל מעורבות ישראל בהסגרתו מהפיליפינים לתאילנד, יש לראות בכך כאילו ישב בכלא הישראלי. בית המשפט העליון דחה את בקשתו, תוך שהוא מציין כי מלבד תאילנד, ביטון היה מבוקש בשתי מדינות נוספות.

ב-2006 ביקש ביטון שחרור מוקדם מהכלא הישראלי. "השהות באגף הנידונים למוות בתאילנד גרמה לי לטראומה שאיננה ניתנת לתיאור", מסר לוועדת השחרורים, אולם בקשתו נדחתה. 

מהחקירה שנפתחה עקב היעדרותו של כהן עלה כי שמעון ביטון ובנו דיברו עם כהן בטלפון לפני שנעלם. מאז שנעדר עשו השניים שימוש במכוניתו של כהן ובכרטיס האשראי שלו. בין היתר גילו החוקרים כי כרטיס האשראי שימש את השניים לרכישת כדורי נפטלין, שקיות זבל וסכיני גילוח.

בתום 48 שעות של חיפושים הם נמצאו מסתתרים בדירה, שבה גם נמצאה הגופה קבורה תחת בטון. אותה דירה הושכרה על-ידי ביטון ובנו לפני כשנה. כ-10 קילומטרים מהדירה אותרה מכוניתו הנטושה של כהן.

תחילה הכחישו השניים את המיוחס להם, אולם לאחר שהמשטרה מצאה כתמי דם בזירה, הם הודו במיוחס להם ואף שחזרו את מעשיהם.

על החקירה אחראית יחידת CSD, המקבילה ליחידת להב הישראלית. במהלך החקירה טענו החשודים כי הסיבה שהביאה אותם לרצוח את כהן היא העובדה שקיים יחסי מין עם בת זוגו של שמעון.

כהן התגורר בתאילנד זה 9 שנים, ודיווח על היעדרותו התקבל מהרב של חב"ד בעיר ביום חמישי. בתו, מיטל כהן, ספדה לאביה בעמוד הפייסבוק שלה. "אבא יקר שלי, בנשמתי תהיה צרור לעולם. מרגע ששמעתי את הבשורה המרה שרצחו אותך וביתרו את גופתך, לבי זעק לשמיים. איך יכול להיות שישראלים עושים כאלה מעשי זוועה? לעולם לא אשכח אותך, אבאל'ה יקר שלי. ולך שמעון ביטון מתאילנד, האשם ברצח אבי, שאלוהים לא יסלח לך, ושלא תוכל לראות אור יום לעולם", כתבה.