הלמן אלדובי: הבחירה של טראמפ חיובית לשוק המניות המקומי

בית ההשקעות בסקירה שבועית: ממליצים להגדיל חשיפה למניות בארץ על חשבון חשיפה לחו"ל

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

"הבחירה של טראמפ לנשיאות בארה"ב, הינה חיובית לשוק המניות המקומי, לנוכח תמיכתו של הנשיא הנבחר בהורדת מיסים, הגדלת השקעה בתשתיות והטלת מכסים על יבוא. הדבר חיובי בעיקר לחברות הקטנות והבינוניות וחברות הפועלות בשוק המקומי שיהנו מהתחזקות הצפויה של הכלכלה האמריקאית - מנגד החברות הגדולות הגלובליות עלולות להיפגע בשל התחזקות הדולר", כך נפתחת היום (א') הסקירה השבועית מטעם בית ההשקעות הלמן אלדובי

בהלמן אלדובי מוסיפים כי "הסיכון בשוק האג"ח עלה משמעותית, לנוכח הסיכוי להתגברות האינפלציה בארה"ב ואמירות של טראמפ לגבי הצורך להחליף את הנגידה האמריקאית בעוד כשנה".

בבית ההשקעות מסבירים בנוסף כי התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, והם מעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים להיסחר בצל הרחבות מוניטריות של בנקים מרכזיים רבים בעולם ובהמתנה לחילופי הממשל בארה"ב.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, בהלמן אלדובי ממליצים להגדיל חשיפה למניות בארץ על חשבון חשיפה לחו"ל, זאת לאור פערי תמחור בין השוק בארץ לשווקים המרכזיים בחו"ל ולאור צפי לרווחיות גבוהה וביצועים טובים של הפירמות המקומיות לעומת פירמות זרות.