בוז'י לא חכם

פוסט הברכה שהרצוג כתב לטראמפ מלמד שאסור לו לעמוד בראש המחנה הציוני אפילו יום אחד נוסף

יצחק הרצוג / צלם: תמר מצפי
יצחק הרצוג / צלם: תמר מצפי

מה אגיד לך, בוז'י? אתה באמת בוז'י. לא הרצוג, לא יו"ר המחנה הציוני, גם לא מנהיג האופוזיציה. רק, ותמיד, בוז'י. פוסט הברכה שכתבת לדונלד טראמפ הוא לא סתם שגיון, זהו אקט המלמד שאסור שתמשיך לעמוד בראש המחנה הציוני, או כל גוף פוליטי אחר - אפילו יום נוסף אחד. בתקופת "מנהיגותך" אמרת הרבה שטויות, דיברת באופן שנראה שאין לך מושג מה באמת קורה בפוליטיקה הפנימית שלנו. וגם החיצונית, למעשה.

שיקולים נסתרים

האם צריך דוגמאות? - מספיק אחת, אני חושב. כל ההתנהלות שלך בענין הצטרפות לממשלה. כשלעצמה זו בהחלט מחשבה לגיטימית, אבל אתה ניהלת אותה כמו ילד שאינו מתחיל להבין עם מי יש לו עסק. לא משנה כמה פעמים נתניהו עבד עליך, אתה ממשיך להתחנף אליו בצורה מביכה. אחר כך אתה "מסביר" שידעת שהוא עובד עליך, אבל ... כן, תמיד ידעת, ותמיד היו לך "שיקולים" נסתרים - שאף פעם לא ממש הצלחת להסבירם, שלא לומר לשכנע איתם.

מתי התחממת, בוז'י

למה "ברכות חמות לנשיא המעצמה הגדולה"? האם החמימות נוצרה אצלך במהלך הקמפיין הוולגרי והשקרי שלו? מתי בדיוק החלטת ש"הדמוקרטיה האמריקאית בחרה היום להעמיד בראשה מנהיג אמריקאי?" טראמפ מנהיג? מתי באה לך ההארה הזאת? כאשר הוא חיקה מעל במה עיתונאי נכה שהעביר עליו ביקורת? כאשר סיפק לתומכיו את הסלוגן "לכלוא את הילארי"? מתי טראמפ "לימד את הפרשנים והספקנים שאנחנו בעידן חדש של שינוי והחלפת האליטות השלטוניות הוותיקות"! מי פה האליטה, האיש הזה שבנה לעצמו דירה שכולה מצופה זהב? האיש שחשב שאין בעיה לתפוס באיבר מינה של אישה כאשר אתה סלבריטאי, ובעיקר עשיר? האיש שצבר כסף רב מאנשים שאותם פיתה לבוא אל ארמונות ההימורים שבנה? מהאיש הזה אתה עושה מעין רובספייר, או לנין, אולי אפילו צ'ה גווארה!!!!

לקחת ממנו את הפייסבוק

הייתי רוצה להבין מה גרם לך להחליט על הברכה הזאת. מראש אופוזיציה לא מצפים לכך. אז מה קפצת בראש? חשבת שהמהלך הזה יגרום שחלק מן האאורה של טראמפ תדבק גם בך?אני מבין שכאשר כתבת לטראמפ, "עשית את הבלתי צפוי כנגד כל הסיכויים, הסקרים והמחקרים ונביאי העידן הישן"- בעצם התכוונת לעצמך, למה שאתה מקווה לעשות. אבל זה לא יילך, בוז'י. למרות שאתה מתבשם בהצלחת טראמפ אין סיכוי שתצליח להיות כמותו. או כמו כל אדם אחר שבכוחו וביכולתו להנהיג מפלגה אל השלטון. לכן מוטב שמפלגתך תבטל מהר את חברותך בטוויטר ובכל הרשתות, כפי שעשתה בתו של טראמפ לאביה.