ראדא גייסה 3 מיליון ד' מ-DBSI והפניקס; דב סלע מונה למנכ"ל

הגיוס מיועד לצורכי הון חוזר ולצרכים נוספים ■ ראדא דיווחה לאחרונה על חוזים עם תע"ש ותע"א

יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי

חברת ראדא, העוסקת בתחום הביטחוני ומתמחה בפיתוח מערכות רדארים ופתרונות אוויוניקה, מעשירה את קופת המזומנים שלה. החברה ביצעה גיוס של 2 מיליון דולר במסגרת הקצאה פרטית של כ-1.9 מיליון מניות לחברת הביטוח הפניקס במחיר של 1.05 דולרים למניה, לעומת 1.2 דולרים בסיום המסחר בנאסד"ק ביום שישי.

בנוסף, השקיעה חברת ההשקעות DBSI, בעלת השליטה בראדא, מיליון דולר נוספים בחברה באמצעות מימוש של כ-2.13 מיליון אופציות שהיו בידיה. בכוונת ראדא לנצל את כספי הגיוס לצרכי הון חוזר ולצרכים ארגוניים נוספים.

DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן נכנסה להשקעה בראדא בחודש אפריל השנה, בהשקעה ראשונית של 4 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה צנחה ב-85% בשנה ושוויה הגיע לשפל של 6 מיליון דולר בלבד. מחיר מניית ראדא בעסקה עם DBSI היה 23.5 סנט. מאז התאוששה המניה וזינקה במאות אחוזים, וראדא נסחרת כיום בשווי של כ-21 מיליון דולר.

עם זאת, החברה עדיין נזקקת להזרמת מזומנים שכן למרות מספר עסקאות גדולות עליהן דיווחה בחודשים האחרונים, היא עדיין לא עברה לרווח. במחצית הראשונה של 2016 רשמה ראדא הכנסות של 5.6 מיליון דולר, ירידה של 27.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. ההפסד התפעולי הוכפל ל-2 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 3.5 מיליון דולר, כשבקופה נותרו כ-2.1 מיליון דולר בלבד.

המנכ"ל צביקה אלון פורש אחרי 17 שנה

לאחרונה פרסמה ראדא כי פתרונות שלה ישולבו במערכות של תעש מערכות (התעשייה הצבאית) במסגרת חוזה עם צבא ארה"ב, וכן במערכות של התעשייה האווירית במסגרת עסקה עם צבא גרמניה. בשני המקרים, ראדא ציינה כי טרם התקבלו הזמנות.

במקביל לגיוס ההון, הודיעה ראדא על חילופי תפקידים בצמרת החברה. דב סלע, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, יחליף את צביקה אלון כמנכ"ל וייכנס לתפקידו מיידית. סלע הצטרף לראדא בינואר 2003 ושימש כסמנכ"ל התפעול מאז 2003 ועד יולי 2007, אז מונה לסמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה.

בן שלום, המכהן כיו"ר ראדא, ציין כי "צביקה שירת את ראדא במשך 17 שנים, והפך לחלק בלתי נפרד מהתפתחותה ומצמיחתה של החברה. במהלך השנה האחרונה, צביקה הוביל את התפתחותה של החברה מעסקי אוויוניקה מסורתיים לעבר עתיד של מערכות רדאר טקטיות, ובשנתיים האחרונות אף הוביל את גיוס ההשקעה שפתרה את המשבר הפיננסי בחברה. אנו מודים לצביקה על מחויבותו העצומה לחברה".