קריסת מגה סידרה לשופרסל רווח גולמי של 25.3% מהמכירות

הרווח של שופרסל זינק מתחילת השנה ב-120% ל-166 מיליון שקל ■ הרשת מציגה ברבעון עלייה של 3.3% במכירות חנויות זהות ושיפור ניכר ברווח הגולמי והתפעולי ■ לדברי שופרסל, עיקר השיפור נבע מ"גידול בזכיינים בחברה"

רשת שופרסל ממשיכה ליהנות מירידת התחרות בענף קמעונאות המזון בישראל, בעקבות קריסת המתחרה מגה. שופרסל סיכמה הבוקר (ג') רבעון חיובי נוסף עם קפיצה של כ-9% ברווחיה שהצטברו ל-51 מיליון שקל, אחרי שהצליחה לשפר את הרווחיות הגולמית והתפעולית שלה.

בפעילות השוטפת, הכנסותיה של שופרסל ברבעון השלישי של 2016 צמחו בקרוב ל-2% והסתכמו ב-3.04 מיליארד שקל. לצד זאת הרשת מציגה עלייה של 3.3% במכירות בחנויות זהות, אותה היא מייחסת בעיקר לשינויים במרכיבי הסל ובתמהילי המבצעים. שופרסל גם מדווחת על עלייה רבעונית נאה של קרוב ל-6% במכירות למ"ר, המיוחסת לעלייה במכירות ולצמצום שטחי מסחר.

כאמור, שופרסל הצליחה להגדיל את הרווח הגולמי והתפעולי שלה ברבעון תוך שיפור שיעורם מהמכירות - זה הגולמי עמד על 25.3% לעומת 24.7% ברבעון המקביל אשתקד, ושיעור הרווח התפעולי הגיע ל-3.4% לעומת 2.7% ברבעון המקביל.

לדברי שופרסל, השיפור בפרמטרים אלה נובע "בעיקר מגידול בזכיינים בחברה" - העמלות המשלמים זכיינים שמפעילים עמדות מכירה בסניפים, וכן בזכות "גידול בנתח המותג הפרטי, משיפור בתנאי הסחר, מרכיבי הסל, תמהיל המבצעים והתייעלות בעקבות יישום התוכנית העסקית".

במסגרת התוכנית העסקית ששופרסל אימצה לפני כמה שנים, הרשת נקטה כמה צעדי התייעלות משמעותיים, ובהם סגירת סניפים מפסידים וצמצום הוצאות. על רקע תוכנית ההתייעלות, השיפור בתוצאות שופרסל בא לידי ביטוי כבר ברבעונים קודמים השנה. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2016 רווחיה זינקו בכ-120% והגיעו ל-166 מיליון שקל, וזאת לצד שיפור של 4.5% במכירותיה לתקופה זו שהתקרבו לרף של 9 מיליארד שקל ושיפור הרווחים הגולמיים והתפעוליים.

שופרסל, שבשליטת דסק"ש מקבוצת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין, היא רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, עם 271 סניפים בשטח כולל של כ-503 אלף מ"ר ומעסיקה כ-12,700 עובדים. מנייתה טיפסה ביותר מ-25% מתחילת השנה ומשקפת לשופרסל שווי של כ-3 מיליארד שקל.

פסגות: סיכון נמוך מיינות ביתן

בבית ההשקעות פסגות ציינו בהתייחסות לדוחות שופרסל כי הם "מציגים נתונים חזקים המעידים על הצלחה של התוכנית העסקית. אנו מעריכים כי העלאת מחירים בתוך הערים, לצד שיפור במכירות המותג הפרטי ולחץ על הספקים, מובילים לעלייה בשולי הרווחיות.

"יש לקחת בחשבון, עם זאת, שכניסת יינות ביתן (שרכשה את מרבית סניפי רשת מגה, א' ל') מהווה גורם סיכון, אך עם זאת נראה כי כרגע אין בכוונת הרשת לייצר תחרות בזירת המחיר, ואנו נותנים לתרחיש זה הסתברות יחסית נמוכה גם בהמשך".

עוד הוסיפו בפסגות כי "נראה שענף הקמעונאות, שעדיין נמצא תחת שינויים במפת התחרות, אט-אט מצליח להתייצב".

ישראל ברמן, יו"ר דירקטוריון שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסרו היום כי "במהלך הרבעון השלישי של השנה שופרסל פעלה להמשך קידום צמיחה והתחדשות, תוך מתן מענה לצרכים המשתנים של הצרכן הישראלי, בערוצים השונים בהם פועלת החברה".

עוד ציינו השניים כי "למרות התחרות העזה השוררת בשוק הקמעונאות, שופרסל הצליחה להביא את ציבור הלקוחות לבחור בה מחדש, וזאת באמצעות המשך מיקוד בתחומים השונים המהווים את הבסיס לתוכניותיה העסקיות של החברה ובכלל זה קידום המותג הפרטי 'שופרסל', פיתוח והעצמה של עולם הסחר המקוון בפורמט שופרסל אונליין אשר מגיע לנתח חסר תקדים ממכירות החברה, שיפור חווית הלקוח ורמת השירות, שיפור תהליכי עבודה תפעוליים ועוד".

תוצאות שופרסל 15.11.16
 תוצאות שופרסל 15.11.16