מדובאי לאבו-דאבי ב-12 דקות ברכבת ההיפרלופ חדשה

Hyperloop One האמריקאית הגיעה להסכם עם איחוד האמירויות על הקמתו של קו היפרלופ בין דובאי ואבו-דאבי, שצפוי לצמצם את זמן הנסיעה ביניהן מ-90 דקות במכונית ל-12 דקות בלבד

FW: הייפרלופ דובאי/ צילום: מהוידאו
FW: הייפרלופ דובאי/ צילום: מהוידאו

Hyperloop One האמריקאית, שמנסה להגשים את חזון הרכבת הסופר-מהירה שהוצע על-ידי המיליארדר אלון מאסק, הכריזה כי הגיעה להסכם עם ממשלות דובאי ואיחוד האמירויות על הקמתו של קו היפרלופ בין דובאי ואבו-דאבי.

לכשתופעל, צפויה הרכבת לצמצם את זמן הנסיעה בין שתי הערים מ-90 דקות במכונית ל-12 דקות בלבד, כשהיא דוהרת את המרחק במהירות של מטוס סילון.

בדרך למימוש החזון תידרש החברה להוכיח כי הטכנולוגיה אכן פועלת. בינתיים אנו נאלצים להסתפק בסרטון שכולו אנימציית מחשב, המתאר כיצד נסיעה טיפוסית בהיפרלופ אמורה להיראות. לפי חזונה של החברה, הנוסעים יוכלו להזמין כרטיסים באפליקציית סמארטפון, לעלות לקרון הרכבת בתחנה הקרובה לביתם, ומשם ייסע הקרון באופן אוטומטי ויכנס לתוך ההיפרלופ עצמו - מעין גליל מתכתי הנע במהירות אדירה בתוך צינורות על גשרים ומנהרות תת-קרקעיות.

תאריך היעד של החברה למסלול ניסוי פעיל הוא סוף שנת 2017, וכבר בשנת 2021 אמורות רכבות היפרלופ ראשונות להתחיל לפעול בצורה מסחרית בכמה מדינות ברחבי העולם.

עדיין לא ברור כמה נסיעה בהיפרלופ עשויה לעלות, וכיצד תצליח החברה להתקדם במהירות רבה כל-כך מקונספט שקיים כולו על הנייר לקווי רכבת פעילים.