הפרקליטות תבחן את פרשת נתניהו, עו"ד שמרון והצוללות הגרמניות

מספר פניות התקבלו במשרד היועמ"ש בעקבות תחקיר דרוקר לפיו רה"מ פעל לכאורה בניגוד עניינים בעסקת מכירת הצוללות לישראל מגרמניה ■ המל"ל: "עסקת הצוללות נעשתה באופן מקצועי וללא השפעה חיצונית"

בנימין נתניהו ודוד שמרון / צילומים: איל יצהר
בנימין נתניהו ודוד שמרון / צילומים: איל יצהר

דרישה לחקור את ראש הממשלה: בעקבות הפרסום של העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 10 לפיו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פעל לכאורה בניגוד עניינים במסגרת עסקת מכירת צוללות לישראל מגרמניה - זאת עקב הקשר של פרקליטו עו"ד דוד שמרון לעסקה, הגיעו הערב (ד') ליועץ המשפטי לממשלה מספר פניות בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו ועו"ד שמרון.

בראש הפונים ליועץ אביחי מנדלבליט התנועה לאיכות השלטון, שדורשת מהפרקליטות לבחון את הפרשה - שם השיבו לחדשות 2 כי לאחר בחינת הפרסום תגובש עמדה, וההמלצה תועבר ליועמ"ש, כשהשאלה המרכזית בפרשה היא האם ראש הממשלה פעל למעשה תוך ניגוד עניינים.

משיחה עם גורמים משפטיים עולה כי הסיפור הזה דומה מאוד לפרשת מרכז השקעות שבה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הורשע - ונידון לעונש לא מבוטל. יחד עם זאת, בפרשה הההיא התברר כי אולמרט נפגש עם פרקליטו עו"ד אורי מסר ועם לקוחותיו לפגישות עבודה בהיותו שר, ואילו בפרשה זו נתניהו מבהיר כי לא דיבר מעולם עם עו"ד שמרון בנושא הצוללות.

עו"ד שמרון לא רק מייצג את המספנה הגרמנית שמכרה למדינת ישראל את שלוש הצוללות במסגרת העסקה - אלא שהוא מייצג את ממשלת גרמניה‎ כולה. בתגובה לטענה זו שעומדת בבסיס התחקיר, השיב עו"ד שמרון כי הוא אכן מייצג את הממשלה הגרמנית - אבל רק בענייני נדל"ן.

מהמועצה לביטחון לאומי נמסר בתגובה לפרסום כי רכש הצוללות מגרמניה נעשה "בתהליך מקצועי סדור, ללא שום השפעה חיצונית, ובהמלצת כל גורמי המקצוע במשרד הביטחון, צה"ל והמל"ל, כפי שעולה ממסמכים ומדיונים רבים".