"מלך האג"ח" ביל גרוס: בוחרי טראמפ יסבלו מהמדיניות שלו

מנהל קרן האג"ח Janus Capital טוען כי המדיניות של טראמפ תפגע בעיקר במובטלים ובבעלי השכר הנמוך, במיוחד במדינות המידווסט בארה"ב שהעניקו את קולם לטראמפ

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

הבוחרים מהשכבות החלשות והמעמד הבינוני בחברה האמריקאית, שלמעשה בזכותם דונלד טראמפ ניצח בבחירות לנשיאות בשבוע שעבר יהיו אלה שייפגעו אם הוא יוציא לפועל את המדיניות הכלכלית שהוא מתכנן. כך טוען "מלך האג"ח" ביל גרוס במזכר ששלח אתמול למשקיעים.

גרוס, שהבהיר כי לא הצביע עבור טראמפ או קלינטון בבחירות האחרונות, טען למעשה כי בוחריו של טראמפ "ירו לעצמם ברגל" ונתנו לחתול לשמור על השמנת. להערכתו, מי שייהנו מהמדיניות הכלכלית של טראמפ, שכוללת בין היתר הפחתת מסים (מס הכנסה ומס חברות) לצד השקעות עתק בתשתיות (כ-500 מיליארד דולר) יהיו בעיקר העשירים והחברות הגדולות.

יו"ר פימקו לשעבר ומנהל קרן האג"ח Janus Capital טוען כי המדיניות של טראמפ תפגע בעיקר במובטלים ובבעלי השכר הנמוך במיוחד במדינות המיד-ווסט בארה"ב שהצביעו עבור טראמפ והעניקו לו את הניצחון. "בעוד טראמפ הבטיח ליצור משרות ו'להפוך את אמריקה לגדולה שוב', המדיניות שהוא מתכנן לגבי הגדלת ההוצאות על ביטחון ותשתיות, בשילוב עם מס חברות נמוך שנועד להמריץ את החברות, תמשיך להעדיף הון על פני עבודה, שווקים פיננסים על פני שכר", טען גרוס והוסיף כי המדיניות של טראמפ תשמר את הסטטוס-קוו הכלכלי-חברתי בארה"ב.

גרוס אינו המשקיע היחיד שיוצא נגד בחירתו של טראמפ. גם ג'פרי גנדלך, שנחשב גם הוא למומחה בהשקעות באג"ח צינן מעט את האווירה האופטימית בשוקי המניות והצהיר כי לטראמפ אין "שרביט קסמים" באמצעותה הוא יוכל לשפר את הכלכלה. להערכתו, הראלי בשווקים קרוב לסיום.