צפו בפטנט החדשני: המדרכה הראשונה בעולם שמייצרת חשמל

מה שהולך בווגאס - מייצר חשמל: בעיר החטאים הותקנו אריחים מיוחדים במדרכה, שמייצרים חשמל מצעדיהם של הולכי הרגל ומפעילים בעזרתם את פנסי הרחוב ■ צפו בוידאו

מדרכה מייצרת חשמל/ צילום: מהוידאו
מדרכה מייצרת חשמל/ צילום: מהוידאו

סטארט-אפ שהוקם בניו-יורק ב-2012, לאחר הפסקת החשמל הארוכה שנגרמה בעקבות הוריקן סנדי, שם לו למטרה לייצר חשמל באמצעות הרגליים. לא מדובר באיזו מדינת עולם שלישי - אלא בעיר החטאים לאס וגאס. בכיכר בולדר בעיר החל לפעול לאחרונה ניסיון ראשון של טכנולוגיה משולבת לניצול אנרגיה "נקייה" או "ירוקה", כשבכיכר הותקנו 4 מנורות רחוב של חברת EnGoPlanet. מטרת החברה היא לייצר חשמל באופן מקומי, בלי תלות בתחנות חשמל מרוחקות שתשתיות ההובלה שלהן עשויות להינזק באסונות שונים.

עמודי התאורה של EnGoPlanet משלבים קולטנים סולאריים עם אריחים מיוחדים המשולבים במדרכה מתחתם. כל צעד של הולך רגל על אותם אריחים יכול לחולל לדברי החברה בין 4 ל-8 ואט, שמאוחסנים בסוללה שנמצאת מתחת למדרכה ומפעילה את מנורת הרחוב בלילה. מלבד מנורות LED צבעוניות, כוללים עמודי התאורה של החברה גם עמדות הטענה לסמארטפונים, נקודות גישה לרשת אלחוטית, מצלמות אבטחה וחיישנים שונים.

על פי חישובים שנעשו, על מנת שהמנורה תוכל לפעול כל הלילה צריכים לדרוך מתחתיה לפחות 360,000 פעמים ביום - וזה עוד בחישוב דרישות חשמל צנועות מאוד (10 וט"ש), שלא לוקח בחשבון את העובדה שכל פנס כולל כמה נורות LED, ובנוסף להן גם את יכולת ההטענה לטלפונים והחיישנים השונים המותקנים עליהן.