"המס על דירה שלישית צריך להיגזר גם מהכנסה, לא רק משווי"

ח"כ אלי כהן (כולנו) על יוזמת כחלון: "אני חושב שיש התאמות שצריך לבצע בחוק, צריך לבנות מדרגות הכנסה" ■ יו"ר לשכת השמאים: "להפסיק את כל הסחרור והשיגעון ולהגדיל היצע"

אלי כהן/ צילום:רובי קסטרו
אלי כהן/ צילום:רובי קסטרו

ח"כ אלי כהן (כולנו) העומד בראש ועדת הרפורמות, טוען בקשר ליוזמת משה כחלון למיסוי דירה שלישית ומעלה, כי "מס נכון שיהיה, צריך להיגזר גם מהכנסה ולא רק לפי שווי, כך יהיה יותר אובייקטיבי, כי מס משווי אינו חד משמעי". הדברים של ח"כ כהן נאמרו במסגרת פאנל מקצועי בוועידת המסים השנתית של לשכת רואי החשבון.

"אני חושב שיש התאמות שצריך לבצע בחוק מיסוי דירה שלישית, צריך לבנות מדרגות הכנסה, אך קודם יש להבין - אי אפשר להמשיך עם המצב בו אדם קם בבוקר, עובד כשכיר ומשלם מס, אדם אחר פותח עסק - משלם 25%, לעומתם קם אדם שלישי ומשלם 10% מס משכר דירה ונהנה מהכנסה פסיבית גם אם אינו הולך לעבודה. צריך לשנות את המשוואה הזו, אנו צריכים לעודד אנשים ללכת לעבודה", אמר ח"כ כהן.

לדברי כהן, "הדברים ייבחנו במסגרת ועדת הכספים, אך צודק כחלון שאומר - 50 אלף משפחות קונות את הדירה הרביעית ומעלה, ו-400 אלף לא מצליחים להגיע לדירה ראשנה. המשחק הוא משחק סכום אפס. צריך כלכלה חופשית ורגישות חברתית. מס דיפרנציאלי הוא דבר נכון שצריך לעשות אותו, אני מקיים שיח עם ראש רשות המסים משה אשר, הוא בשלב זה חושש מהמוח היהודי שיפתחו כאן הרבה מאוד חברות לטובת תכנוני מס".

 



יו"ר לשכת שמאי המקרקעין הוסיף בפאנל כי "כל הסחרור והשיגעון בשוק הנדל"ן חדשות לבקרים, שבסופו של דבר מגולגלים לפתחם של הקונים צריכים להיפסק, הגיע הזמן לטפל בצד של ההיצע".

"למעלה מ-20 אלף עצמאים הם בקטגוריה הזו וזה נובע מביטחון סוציאלי, אלה הם אלה שקנו דירות על מנת להבטיח לעצמם פנסיה שאינה קיימת בהסדרים הקיימים. זה ציבור מסוים ספציפית שקנה לעצמו קיום בכבוד לעת פרישה וצריך לקחת בחשבון בחקיקה", הוסיף ד"ר רובי נתנזון.