האם הבחירה בטראמפ תיצור פרדיגמה חדשה בעולם הרכב?

יממה בלבד לאחר שנבחר לנשיאות ארה"ב שלח איגוד יצרני הרכב מכתב לדונלד טראמפ ■ במכתב הם קוראים לדונלד טראמפ ליצור פרדיגמה חדשה בכל הנוגע לרגולציה בעולם הרכב

חדשות הרכב, דונאלד טראמפ/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, דונאלד טראמפ/ צילום: מתוך הוידאו

ההפתעה מבחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב לא פוסחת גם על עולם הרכב, וכעת תורם של יצרניות הרכב, לנצל את ההזדמנות מבחינתם.

איגוד יצרני הרכב, גוף הפועל בארה"ב, וכולל את מרבית יצרניות הרכב הגדולות בעולם בהן שלוש האמריקניות הגדולות, שיגר מכתב לנשיא החדש, יום אחד בלבד לאחר שנבחר. במכתב הם קוראים לדונלד טראמפ ליצור פרדיגמה חדשה בכל הנוגע לרגולציה בעולם הרכב, כפי שפורסם באתר אוטומוטיב ניוז.

באתר מזכירים כי בסוף העשור הקודם היה זה ממשל אובמה שזרק חבל הצלה ליצרניות האמריקניות השוקעות, אך בתמורה אילץ אותן להסכים להגבלות עתידיות בכל הנוגע לצריכת דלק ופליטת מזהמים. דבר אשר האיץ משמעותית את פיתוח טכנולוגיות נקיות וחסכוניות. 

אנשי האיגוד מציגים שתי חלופות אפשריות לתוכנית אובמה: הראשונה הינה לזנוח כליל את תוכנית ההגבלה על צריכת דלק ופליטת מזהמים, ובאופן ברור למדי זו המועדפת על עולם הרכב האמריקני.

השנייה, הינה בחינה חדשה של התוכנית, והתאמתה למצב הקיים לאור ירידת מחירי הדלק בעולם. בכלל, מציינים שם כי יש אי ודאות רבה בכל הנוגע לדרך בה טראפ יבחר ללכת. בנוסף, אומרים באיגוד כי הם לא נסוגים מהצהרות קודמות בנוגע לכיוון אליו צועד עולם הרכב, אך לטענתם יש לבחון את הדרך מחדש.


בסופו של יום, הפתעת הבחירות בארה"ב תשפיע רבות על הכיוון העתידי אליו צועדות יצרניות הרכב, דבר שיתגלגל גם אלינו, הצרכנים הישראלים. כל שנותר לנו הוא לקחת קערת פופקורן גדולה, ולהמתין. הולך להיות שם מאוד מעניין.