לאחר קריסה של 10% בחודש: אל-על מנסה להרגיע המשקיעים

מדווחת לבורסה: שיבושי וביטולי הטיסות אינם בהיקפים מהותיים ואין להם השפעה על התוצאות הכספיות

דוד מימון / צילום: יונתן בלום
דוד מימון / צילום: יונתן בלום

לאחר ירידה של מעל 5% בשבוע האחרון וצניחה של כ-10% בחודש האחרון, חברת אל על  מנסה להרגיע את המשקיעים במניית החברה, ומדווחת לבורסה כי השיבושים והביטולים של הטיסות בשבועות האחרונים, כתוצאה מעיצומי הטייסים, לא יפגעו בתוצאות הכספיות של החברה מאחר ולדבריה הם בהיקפים כספיים שאינם מהותיים.

החברה מדווחת, כי "לאור הסיקור התקשורתי הנרחב במיוחד בתקופה האחרונה בדבר השיבושים בטיסותיה הסדירות, רואה אל על לנכון לעדכן כי מזה כשנה ננקטות על ידי טייסי אל על, בהנהגת נציגות הטייסים בנציגות העובדים, פעולות המהוות עיצומים בלתי חוקיים המתבטאים בין השאר בחוסר נכונות לאיוש טיסות, התניית הסכמה לאיוש טיסה בדרישה לפיצול הטיסה (טיסה לכיוון אחד), ריבוי הודעות על מחלות ועוד.

"עקב כך נאלצה אל על לעכב מועדי המראה של טיסות, לבטל טיסות או להעביר טיסות לביצוע באמצעות מטוסים חכורים של חברות תעופה אחרות. בימים האחרונים מקפידה אל על לאייש טיסות בטייסים על פי הוראות ההסכם הקיבוצי וסירבה להיענות לדרישות טייסים שאינן מעוגנות בהסכם ולפיכך נגרמו ביטולי טיסות נוספים.

"השלכות השיבושים מתבטאות - מעבר לפגיעה במוניטין של אל על - בגידול בהוצאות ההפעלה, בעיקר בשל חכירת מטוסים, הוצאות שכר מוגדלות ועלויות שונות בגין ביטולי טיסות, וכן בירידה בהכנסות מכרטיסי טיסה", מעדכנת החברה בדיווח לבורסה. כאמור - כל זה בהיקפים. שאינם מהותיים לה נכון להיום.

 

החברה מוסרת כי היא ממשיכה לפעול על מנת להשיב את פעילותה לסדרה ושואפת ליחסי עבודה תקינים עם כלל עובדיה.