פימי מנפיקה את אוברסיז בשווי של כ-450 מיליון שקל

הקרן של ישי דוידי יוצאת היום לרוד שואו להפנקת כ-45% ממניות חברת הלוגיסטיקה ■ פימי רכשה 50% מהחברה ב-2012 לפי שווי של כ-220 מיליון שקל

ישי דוידי / צילום: תמר מצפי
ישי דוידי / צילום: תמר מצפי

קרן ההשקעות פימי מתחילה היום (ב') ברוד שואו לקראת הנפקת חברת אוברסיז, חברת הלוגיסטיקה מהגדולות בישראל, כשההנפקה תלווה בהצעת מכר של בעלי המניות - המשמעות היא שבעלי המניות בחברה מוכרים קצת פחות ממחצית מהחזקותיהם בחברה. שווי החברה בהנפקה יהיה ככל הנראה סביב ה-450 מיליון שקל, כמעט פי 2 יותר מהשווי שבו פימי נכנסה להשקעה לפני 4 שנים (כ-220 מיליון שקל).

אוברסיז נמצאת בבעלות של פימי (50%), צים וגד זאבי (25% כ"א). פימי תממש כמחצית מהחזקותיה בחברה ותכניס לכיסה כ-100 מיליון שקל, זאת לאחר שהשקיעה קצת יותר מ-100 מיליון שקל ברכישת מחצית ממניות החברה בשנת 2012.

במהלך השנים שילמה אוברסיז דיבידנדים, אך מדובר בסכומים נמוכים. המשמעות מבחינת פימי היא שכל כספי ההשקעה שלה בחברה הוחזרו תוך 4 שנים וכל שקל שייכנס לאחר מועד ההנפקה - שיוצאת לדרך היום - יהוו רווחים עבור הקרן.

אוברסיז נחשבת לאחת מחברות הלוגיסטיקה המשמעותיות בישראל. לחברה יש אתרים בכל נתיבי היבוא לישראל. לחברה יש כיום מסילות רכבת פרטיות לאתרים שלה, מסילות שמופעלות על ידי רכבת ישראל מה שהופך את השימוש במתקני החברה לנגיש יותר עבור הלקוחות. לחברה יש צבר לקוחות עוגן מהגדולים בתחום הסחר בישראל ומנתוניה הכספיים עולה כי אין לה בעיות גביה מיוחדות ולקוחות שמדורגים בדירוגים גבוהים.

מנתוני החברה עולה כי היא לא הפסידה במשך 100 רבעונים רצופים. החברה השיגה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסות של 208 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-32 מיליון שקל, שמהווים למעלה מ-15% מההכנסות.

רווחי ה-EBITDA של החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה מסתכמים ב-45.2 מיליון שקל שהם קצת יותר מ-20% מההכנסות. בשנת 2015 הסתכמו הכנסות החברה 257.6 מיליון שקל עם רווח תפעולי של 37.7 מיליון שקל ורווחי EBITDA של 55.1 מיליון שקל.

יתרת חובות הלקוחות של החברה בתום הרבעון השלישי של השנה עומדת על כ-50 מיליון שקל לעומת 47 מיליון שקל בתום 2015. החברה מציינת כי מכיוון שמדובר בלקוחות בעלי דירוג גבוה לא צפויות בעיות גבייה ולכן ניתן להתייחס ליתרת הלקוחות ככסף שבסבירות גבוהה יכנס לקופת החברה. ההון העצמי של החברה עומד על 143 מיליון שקל לעומת 126 מיליון שקל בתום 2015.