פנינסולה: גידול של 31% בהכנסות המימון ל-12.4 מיליון שקל

הרווח הנקי ברבעון השלישי הגיע לכ-4.3 מיליון שקל, יותר מכפול ביחס לרבעון המקביל ■ מתחילת השנה צמח הרווח של חברת המימון ב-82% והסתכם ב-10.2 מיליון שקל

חברת המימון פנינסולה  דיווחה היום על תוצאות טובות ברבעון השלישי של 2016. החברה רשמה הכנסות מימון של 12.4 מיליון שקל, גידול של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי שלה יותר מהוכפל לרמה של כ-4.3 מיליון שקל.

פנינסולה, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-187 מיליון שקל, עוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. מייסד החברה ומנהלה הוא מיכה אבני שמחזיק ב-20% ממניותיה. בית ההשקעות מיטב דש הפך לבעל השליטה בחברה עם החזקה של 49.5% ממניותיה לאחר שבחודש יולי רכש עוד 8% ממניותיה. בעלת עניין נוספת בחברה היא מגדל, עם החזקה של 13.3% מהמניות.

התחייבות השקעה בסך כ-450 מ' ש'

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכמו הכנסות החברה בכ-34 מיליון שקל, גידול של 31.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2015; הרווח הנקי צמח ב-82% והסתכם ב-10.2 מיליון שקל. ההון העצמי של פנינסולה הסתכם בסוף הרבעון ב-102 מיליון שקל לעומת 94.2 מיליון שקל בסוף 2015. התשואה על ההון של החברה ברבעון, אם כן, עמדה על 16%.

פנינסולה מדווחת כי מתחילת השנה העמידו שני בנקים מסגרת אשראי נוספת בהיקף של 70 מיליון שקל לחברה כך שהיקף האשראי שהיא יכולה לנצל עמד בסוף הרבעון על 465 מיליון שקל (מתוכו ניצלה החברה כ-390 מיליון שקל).

בפנינסולה ציינו עוד כי עד לסוף הרבעון השלים השותף הכללי בקרן השקעות לצמיחה, שהוקמה בשותפות עם אורי פז (מנכ"ל בנק ירושלים לשעבר) וצבי זיו (מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר), התחייבויות להשקעה בקרן בסך של כ-450 מיליון שקל (הסכום המירבי שניתן לגיוס על פי תנאי המכרז). הקרן שנועדה להעניק מימון לחברות בינוניות החלה לפעול בסוף חודש מארס השנה כשפנינסולה מספקת לה שירותי ניהול בתמורה לדמי ניהול רבעוניים ודמי הצלחה.

אבני ציין עם פרסום הדוחות כי "ברבעון השלישי של השנה נמשכה מגמת הצמיחה בהכנסות וברווח כתוצאה מהביקוש הגובר לאשראי בקרב עסקים בינוניים, זאת לצד גידול במזומנים ובהון העצמי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה ממשיכה לגדול באופן עקבי ולצמוח תוך הקפדה על ניהול סיכונים במשק שבו רמת הסיכון נמצאת במגמת עלייה. החברה ממוצבת כיום בצורה טובה להמשך צמיחתה וערוכה מבחינה תפעולית להגדלת הפעילות".