עוד צעד בדרך לשדר חדשות: ערוץ 20 יצטרף למועצת העיתונות

ערוץ 20 פנה היום למועצת העיתונות בבקשה להצטרף אליה כחבר כדי לקבל אישור לשדר חדשות ■ לפני כשבועיים אישרה מועצת הכבלים והלוויין לערוץ 20 לשדר חדשות, בכפוף למספר תנאים

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

ערוץ 20 פנה היום למועצת העיתונות בבקשה להצטרף אליה כחבר, כחלק מקיום התנאים שהעמידה לו מועצת הכבלים והלוויין, כדי לקבל אישור לשדר חדשות. במכתב שהועבר מטעם הערוץ למועצת העיתונות נכתב כי הקוד האתי שקבעה המועצה "יתווה את אופן התנהלותו כגוף תקשורת אחראי ומקצועי, הרואה לנגד עיניו את שמירת הערכים של עיתונות חופשית, אמינה ואיכותית".

כזכור, לפני כשבועיים וחצי אישרה מועצת הכבלים והלוויין לערוץ 20 לשדר חדשות, בכפוף לשימוע שיערך בזמן הקרוב, ולמספר תנאים נוספים. כך, בנוסף להצטרפות למועצת העיתונות, הערוץ נדרש גם לתקן נספחי האתיקה וההפרדה המבנית והעסקית שלו, כך "שיותאמו לשידורי חדשות".

על-פי ההחלטה, אם אכן יינתן לערוץ האישור הסופי, הוא יוכל לשדר בשעות צפיית השיא (20:00 עד 23:00) עד שעה אחת של חדשות, ובכל שאר שעות השידור יותר לו לשלב 3 מבזקי חדשות באורך של עד 10 דקות.

ערוץ 20 עלה לאוויר כערוץ ייעודי לענייני מורשת באוגוסט 2014. הערוץ מזוהה עם האגף הימני של המפה הפוליטית, והוא נמצא בבעלותם של יצחק מירילשווילי ושל המנכ"ל אבי בר. כחלק מדרישות המועצה להיתר לשידור חדשות, בר גם יצטרך לעזוב את תפקידו כמנכ"ל.

בפברואר השנה אישרה המועצה לערוץ מתווה שלפיו 25% מהתכנים המשודרים בו לא יהיו קשורים לענייני מורשת. אישור שסלל את הדרך להגשת בקשת הערוץ לקבלת אישור לשדר חדשות.

במקביל, בעקבות ההחלטה, עתרה חברת RGE, בעלת השליטה בערוץ 10, לבג"ץ בדרישה שיבטל את החלטה. עתירה זאת עדיין לא נידונה, והיא ככל הנראה מהווה את המכשול העיקרי שעדיין עומד בדרכו של הערוץ לקבלת האישור לשדר חדשות. סביר להניח כי RGE תעלה את טענותיה בעניין גם בשימוע שכאמור יתקיים בקרוב.