אאורה ישראל זכתה במכרז לבניית מעונות בקריית אונו

החברה גברה על הצעות שהגישו חברת בסט וקבוצת גבאי, והיא מתחייבת להשלים את הבנייה של המעונות עד סוף יוני 2018

חברת אאורה ישראל זכתה אתמול (ב') במכרז להקמת 69 מעונות לסטודנטים בקריית אונו. החברה גברה על הצעות שהגישו חברת בסט וקבוצת גבאי, והיא מתחייבת להשלים את הבנייה של המעונות עד סוף יוני 2018.

מדובר בקרקע הנמצאת בבעלות עיריית קריית אונו, המשתרעת על שטח של 1,840 מ"ר וסמוכה למכללה הפועלת בעיר. על-פי תנאי המכרז, הזוכה יבנה את המעונות ויפעיל אותם למשך 49 שנה. בתמורה התחייבה אאורה לבנות חניון ציבורי של 1,380 מ"ר (כ-100 מקומות חניה) וכן מרכז מסחרי שיכלול כ-540 מ"ר, ויימסר לידי העירייה.

הזוכה במכרז התחייבה להשכיר את הדירות לסטודנטים בלבד. דמי השכירות המרביים שקבעה העירייה - דירה סטנדרטית, ל-2-3 סטודנטים, בקומות 1-4, במחיר שלא יעלה על 90% מהמחיר ליחידת מגורים דומה במעונות החדשים של אוניברסיטה תל-אביב ("הברושים"), העומד כיום על כ-1,920 שקל לסטודנט. דירות סטודיו בקומת הגג - עד 2,800 שקל לחודש. דירות זוגיות, בקומת הגג, עד 3,700 שקל לסטודנט לחודש (7,400 שקל).

העירייה מדגישה כי אאורה מתחייבת להפעיל, לתחזק ולנהל את מעונות הסטודנטים "ברמה גבוהה, ובאופן אינו נחות מהמקובל במעונות שבאוניברסיטת תל-אביב וירושלים", שגם הם הוקמו על קרקע ציבורית ומתופעלים על-ידי מחזיקים פרטיים בשיטת BOT, בסיומה חוזר הפרויקט למזמין.

חברת אאורה מקימה בישראל אלפי דירות. במקביל למעונות החדשים, החברה מקימה כעת בקריית אונו 8 בניינים (כ-620 דירות) במסגרת פרויקט פינוי בינוי גדול שאושר בתחילת השנה בוועדה המחוזית.

מחברת אאורה נמסר: "כפי שדווח לאחרונה, חברת אאורה החליטה להיכנס לתחום הדיור להשכרה, וניגשה החברה למכרז של החברה הכלכלית של קריית אונו להקמת דירות סטודנטים. טרם התקבלה הודעה רשמית על זכיית אאורה במכרז".