טל קדם, שפרש מפסגות, ימונה למנכ"ל הראל פיננסים

בספטמבר האחרון דווח על פרישתו מפסגות, שם נחשב למספר 2 ■ קדם יחליף את סמי בבקוב, שמונה למנהל ההשקעות הראשי של קבוצת הראל

טל קדם. צילום: תמר מצפי
טל קדם. צילום: תמר מצפי

טל קדם הוא מנכ"ל בית ההשקעות הראל פיננסים הבא - כך נודע ל"גלובס". בבית ההשקעות של קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, בראשות יאיר המבורגר, שנמנה עם בעלי השליטה בה, מנוהלות פעילויות ניהול השקעות לטווח קצר ובינוני בשלושה תחומים: קרנות נאמנות, תיקים מנוהלים ותעודות סל.

קדם הינו איש שוק הון מוערך ומנוסה והוא היה מהמנהלים הדומיננטיים בפסגות, שם כיהן כמשנה בכיר למנכ"ל וכמנהל חטיבת הלקוחות, שאותה הקים. הוא הצטרף לפסגות בגיל 28 ומילא בו כמה תפקידים במשך 14 שנים. בספטמבר האחרון דווח כי קדם, שהיה מספר 2 בבית ההשקעות פסגות, פורש.

קדם יחליף בהראל פיננסים את סמי בבקוב, שעובר לתפקיד מנהל ההשקעות הראשי של הקבוצה, בדגש על כספי הנוסטרו ועמיתי החיסכון הפנסיוני של קבוצת הביטוח הגדולה במשק. בבקוב מחליף כמנהל ההשקעות הראשי של הראל את אמיר הסל, שניהל את ההשקעות של הקבוצה במשך שנים רבות, ועוזב אותה כעת לטובת הקמת קרן השקעות פרטית.

כאמור, הראל פיננסים הינו בית השקעות די גדול אך כזה שאינו פועל בשלל תחומי הפיננסים. זאת שכן פעילויות הגמל וההשתלמות, כמו גם הפנסיה, מנוהלות בחברת הביטוח שהינה חברה אחות. כיום מנוהלים בחברת קרנות הנאמנות של החברה נכסים בשווי מצרפי של כ-19 מיליארד שקל, לאחר שהגוף חווה פדיונות עתק בהיקף של כ-5.8 מיליארד שקל מתחילת השנה. ב-2015 כולה פדו הקרנות שתחת ניהולו כ-3.9 מיליארד שקל.

לצד זאת, לבית ההשקעות פעילות תעודות סל איכותית, אותה הוא הקים מאפס, ושמנוהלת על ידי אורי שור. בתעודות הסל של הראל נכסים בשווי כולל של כ-13.1 מיליארד שקל, והיא אוחזת בנתח שוק של כ-14% - בשוק שבו ארבעה שחקנים בלבד. בניהול תיקים מנהלת החברה כספי תאגידים ולקוחות פרטיים בהיקף של כ-13 מיליארד שקל. לאורך השנים צמח הראל פיננסים גם בזכות רכישות ניכרות שביצע, כגון קרנות הנאמנות של כלל פיננסים, בית השקעות שהתפרק ונמוג לאחר שמכר את פעילויותיו.

על פי דירוג דנס 100 האחרון של דן אנד ברדסטריט, הראל פיננסים הינו בית ההשקעות השישי בגודלו במשק, אשר נכון לסוף 2015 העסיק 212 עובדים.