נמשכים השיבושים בטיסות אל-על: אמש (מוצ"ש) בוטלה טיסה מספר 015 שאמורה הייתה להמריא לבוסטון, ושתי טיסות לניו-יורק ימריאו במטוסים חכורים (טיסות מספר 001 ו027).
ביום חמישי האחרון התקיים דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת, בסיומו אמר יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, כי הוא יצטרף לדיונים שנערכים אצל יו"ר ההסתדרות במטרה לחשוף מי מהצדדים דובר אמת. ואכן כפי שכבר כתבנו לא אחת, מלחמת הגרסאות בין הצדדים מייצרת מצב של שתי מציאויות מגבילות.
אמש פירטה אל-על את רשימת ההתנגדויות של הטייסים שלטענתה הובילו לשיבושים: "לצערנו הרב ממשיכים הטייסים, בהנהגתו של קברניט ניר צוק, בהתנהלות שערורייתית לשבש את טיסות אל-על ולפגוע בנוסעים ובחברה.
"להלן ניסיונות האיוש שנעשו:
טיסה 015 לבוסטון: הטיסה הייתה מאוישת
20:35 קב' הודיע ששתה אלכוהול
להלן תוצאות פנייתנו לקברניטים לאיוש הטיסה:
1. לא ענה.
2. סירב.
3. סירב.
4. פתח מחלה כשהתקשרו אליו.
5. סירב.
6. לא ענה.
7. לא ענה.
8. לא ענה.
9. לא ענה.
10. תפוס/לא ענה.
11. לא ענה.
12. סירב.
13. לא ענה.
14. סירב, הוכרח.
15. סירב.
16. סירב.
17. היה במצב הכן, פתח מחלה.
18. סירב.
19. לא ענה.
"טיסה 027 לניוארק:
פנינו ל-22 קברניטים לאיוש הטיסה להלן תוצאות הפניה:
1. היה במצב הכן, פתח מחלה.
2. לא ענה.
3. לא ענה.
4. לא ענה מספר רב של פעמים.
5. לא ענה.
6. לא ענה.
7. לא ענה.
8. לא ענה.
9. לא ענה, פתח מחלה על מצב הכן מחר.
10. לא ענה.
11. סירב ולאחר מכן לא ענה.
12. סירב לטוס.
13. לא ענה.
14. לא ענה.
15. סירב ולא ענה לאחר מכן.
16. לא ענה.
17. לא ענה.
18. לא ענה.
19. לא ענה.
20. לא ענה.
21. לא ענה.
22. סירב.
"טיסה 001: פנינו קברניטים הבאים לאיוש הטיסה:
1. סירב.
2. סירב ולא ענה לאחר מכן.
3. סירב ולא ענה לאחר מכן.
4. לא ענה.
5. לא ענה.
6. לא ענה.
7. לא ענה מספר רב של פעמים.
8. פתח מחלה.
9. סירב ולא ענה לאחר מכן.
10. סירב ולא ענה לאחר מכן.
11. לא ענה.
12. לא ענה.
13. היה צריך להחזיר לנו תשובה מיום שישי, לא ענה.
14. סירב.
15. סירב.
16. לא ענה.
17. הסכים מפוצל, לא ענה לאחר מכן".
מאל-על נמסר עוד: "אנו מתנצלים בפני הנוסעים ופועלים על מנת להשיב את עבודת החברה לסדרה".
תגובת ועד טייסי אל-על: "הנהלת אל-על, בהוראת מנכ"ל החברה ובעלת השליטה תמי מוזס-בורוביץ, פותחים שבוע נוסף עם שיבושי טיסות מיותרים ופגיעה נוספת ללא צורך במאות נוסעים, בשעה שקיימים טייסים זמינים המוכנים לבצע את כל הטיסות - ולהתנדב לבצע את הטיסות הנוספות מעבר ללוח הטיסות שנקבע להם.
"כנראה שהכול כשר, כולל פגיעה בנוסעים, במטרה לממש את תונית האב להפוך את אל-על לחברת תיווך עם מספר עובדים מצומצם והתבססות על מטוסים זרים עם עובדי זרים.
"בסוף השבוע הגיעה הנהלת החברה לאבסורד כשפגעה במספר טיסות. בין היתר ביטלה את הטיסה לפרנקפורט ללא סיבה, כאשר היו מוצבים עליה טייסים שיכלו להפעילה, והעבירה את טיסת הדגל לניו-יורק (001) למטוס חכור, למרות שגם עליה היה מוצב טייס שביקש להפעילה - ונדחה.
"אנו נמשיך להושיט יד למען הנוסעים ועתיד החברה, גם בפגישה שיזם יו"ר ההסתדרות מחר בבוקר, בתקווה שההבנות שהושגו ביום שלישי יחד עם המנכ"ל יגובשו להסכם".
הנהלת אל-על התייחסה לתגובת ועד הטייסים וציינה כי "הודעת הטייסים שקרית. הם מוכנים לטוס רק בכיוון אחד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.