סקר על פרשת הצוללות: 59% לא מאמינים שנתניהו לא ידע

סקר עבור חדשות 2: כ-47% מהציבור לא מאמינים שרה"מ פעל בעסקת הצוללות אך ורק משיקולים של ביטחון מדינת ישראל ■ 29% סבורים כי נתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה

נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס
נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס

פרשת הצוללות אמנם נעלמה מעט מהכותרות בימים האחרונים מסיבות מובנות, אך מסקר שנערך עבור חדשות 2 עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח עד כה לשכנע את הציבור כי לא ידע מהמעורבות של מקורבו עו"ד דוד שמרון ברכישת הצוללות מגרמניה.

אחד מפרקליטיו ויועציו של ראש הממשלה, עו"ד יעקב וינרוט, התייצב אתמול באולפן "פגוש את העיתונות", בירך על הבדיקה אך אמר כי שמרון לא אמור לקבל שום בונוס מרכישת הצוללות.

בסקר שערכו עבורנו מנו גבע וד"ר מינה צמח ממכון מדגם, בשיתוף איי-פאנל, נשאל מדגם מייצג של הישראלים האם הם מאמינים לטענת נתניהו לפיה פעל בעסקת הצוללות אך ורק משיקולים של ביטחון מדינת ישראל? רק 36% אחוז מאמינים לטענת נתניהו, 47% לא מאמינים, ו-17% לא יודעים.

שאלנו גם "האם אתה מאמין לנתניהו שלא ידע על הקשר של עו"ד שמרון לעסקת הצוללות?". בשאלה זו 59% לא האמינו לגרסת ראש הממשלה, רק 22% מאמינים, והיתר סירבו להשיב.

נתניהו טען לאחרונה במספר מקרים, בהם גם הדיון על עסקת הצוללות, כי הוא זוכה לסיקור מוטה מן התקשורת. 43% מהנשאלים מסכימים עם נתניהו, 45% לא מסכימים, ו-12% לא ידעו להשיב.

בדקנו גם מי מתאים ביותר, לדעת הנשאלים, לכהן כראש ממשלה: נתניהו במקום הראשון עם 29%, אחריו יאיר לפיד עם 16%, אחריהם יצחק הרצוג וליברמן שקיבלו 7%, ובמקומות האחרונים גבי אשכנזי, משה יעלון עם 6% ונפתלי בנט עם 4%.

 

עו"ד יעקב וינרוט אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות" כי הוא אינו מופתע מתוצאות הסקר: "אני לא מתפלא שרוב הציבור לא מאמין לראש הממשלה, כי גם בפרשה הזו העובדות הן הקורבן הראשון של הסיקור. בדקתי את העובדות לאשורן ואף לנסות לאמת במסמכים ושכל ישר - אין בדבר הזה כלום. גם אם ראש הממשלה היה יודע - והוא לא ידע - לא נעשה כאן כלום מעבר למה שרשויות המדינה הורה בכתב בהוראות שעניינן בניגוד עניינים".

"אני מייצג את נתניהו מ-1996, מאז פרשת בראון-חברון", הוסיף וינרוט. "בסופו של דבר, נתניהו זה אחד האנשים שהשחיתות רחוקה מהם כרחוק מזרח ממערב. אני לא מדבר על אפיון פוליטי, אלא על משהו אישי שאני מכיר מקרוב. נתניהו לא יכול לבצע את מה שמייחסים לו בתקשורת. אמרתי מזמן שהלוואי שתהיה בדיקה".