לאחר שנים: מונה נציג לאדריכלים ולמתכננים במועצה הארצית

לאחר 6 שנים במהלכן תפקיד נציג הארגונים המקצועיים לא היה מאויש במועצה הארצית, מינה שר האוצר משה כחלון את האדריכל ומתכנן הערים ברוך יוסקוביץ לתפקיד

משה כחלון
משה כחלון

לאחר שנים של ויכוחים על חוסר הייצוג של אדריכלים ומתכננים במועצה הארצית לתכנון ובנייה, שהגיעו גם לבית המשפט העליון, הגיעה בימים האחרונים הסאגה לקיצה.

שר האוצר משה כחלון חתם בשבוע שעבר על מינויו של אדריכל ומתכנן ערים ברוך יוסקוביץ, מי שכהן בעבר כמהנדס עיריית תל אביב, כחבר המועצה הארצית לתכנון ובניה. במקביל, מונו משה מרגלית, חזי ברקוביץ וסופיה אלדור כממלאי מקום חבר המועצה הארצית לתכנון ובנייה נציג האדריכלים והמתכננים.

"איגוד המתכננים בישראל מברך על מינויו של האדריכל והמתכנן יוסקוביץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה", כך האדריכלית והמתכננת עדנה לרמן, יו"ר איגוד המתכננים בישראל, "בימים אלו עומדים על סדר יומם של מוסדות התכנון נושאים הרי חשיבות שיקבעו במידה רבה את דמותה של מדינת ישראל לעשורים הבאים ואת רווחתם ואיכות חיי תושביה.

"אין צורך להדגיש עד כמה חשוב שבקבלת החלטות אלה ישמע גם קולם של אנשי הפרופסיה מתחום התכנון. אנו מברכים את אדריכל ומתכנן ברוך יוסקוביץ ובטוחים שהוא יעמוד איתן לייצוג השיקולים המקצועיים במערך הלחצים וההחלטות החשובות העומדות בימים אלו בפני המועצה".

לדברי עו"ד ומתכנן אשר כהנא, מי שייצג את איגוד המתכננים בישראל במהלך המאבק לאיוש התפקיד: "כעת עלינו לוודא כי ייצוג אנשי המקצוע יושב גם למקומות המרכזיים בהן מתקבלות ההחלטות ובראש ובראשונה הולנת"ע, גם שם עומד הכיסא של איש המקצוע ריק ומיותם כבר זמן רב. בסבך הלחצים של בעלי עניין והלחץ הגדול לקבל החלטות במהירות ובכל מחיר, יש חשיבות עצומה לכך שנציג אנשי המקצוע יחזור לשבת בועדות המרכזיות".

נציין כי תפקיד נציג הארגונים המקצועיים לא היה מאויש במועצה הארצית כבר למעלה משש שנים. לפני כשנתיים וחצי עתרה עמותת האדריכלים לבג"צ בדרישה למנות למועצה הארצית לתכנון ובניה, אדריכל נציג העמותה לכסא הריק של האדריכל במועצה. אדריכל חיימי שניידר, חבר הנהלת עמותת האדריכלים, מספר כי: "העתירה הוגשה לאחר שבמשך ארבע השנים הקודמות, המדינה התנערה שוב ושוב, בתואנות שונות ומשונות מחובתה למנות אדריכל שיחליף את הנציג הקודם של האדריכלים שפרש עקב מחלה. וכך בשבע השנים האחרונות, בתקופה הסוערת ביותר בתחום התכנון והבניה במדינה, מנעה המדינה מנציג מקצועי חיצוני ואובייקטיבי לקחת חלק בהחלטות הגוף התכנוני הבכיר ביותר במדינה".

גם בעמותת האדריכלים ברכו על המינוי החדש, ויו"ר העמותה, אדריכל ופרופסור אלי פירשט, מסר היום כי: "אנחנו משוכנעים שהאדריכלים שמונו יתרמו רבות מניסיונם ויכולותיהם לתהליכי קבלת ההחלטות ואיכות ההחלטות בתקופה הכה הרגישה שבה אנחנו נמצאים. עמותת האדריכלים מודה לעו"ד גלעד שר ועו"ד נעמי ווסטפריד ממשרדו שייצגו אותנו וליוו אותנו עד להצלחת העתירה".