אנגל משאבים עברה לרווחיות רבעונית של 125 מיליון שקל

לראשונה מזה תקופה הוסרו ההערות של רואי החשבון מדוחות החברה ■ רווחי החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו ב-67 מיליון שקל

אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי

אנגל משאבים  עברה לראשונה מזה שנים, לרווחים רבעוניים של כ-125 מיליון שקל. הרווח המשמעותי ברבעון השלישי של השנה העביר את החברה לרווחיות בכל תשעת החודשים הראשונים של השנה, רווחים שהסתכמו בכ-67 מיליון שקל. יש לציין כי בשנת 2015 הפסידה החברה 46.3 מיליון שקל כשבשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 הפסידה החברה 27.7 מיליון שקל.

יש לציין כי לראשונה מזה תקופה ארוכה הסירו רואי החשבון של החברה את ההערות מהדוחות הכספיים של החברה.

מנתוני הדוחות של אנגל משאבים עולה עוד כי,  אחת הסיבות למעבר לרווחיות רבעונית הוא רווח גבוה שרשמה החברה כתוצאה מסיום הסכם חכירה של נכס החברה בסרביה, שבשנים האחרונות הניב הפסדים משמעותיים לחברה. בעקבות ביטול הסכם החכירה, החברה מחקה את הנכס וההתחייבות בגין אותו נכס מדוחותיה הכספיים ונרשם רווח של כ-100 מיליון שקל.

אנגל משאבים סיימה את הרבעון השלישי כאשר בקופתה כ-38 מיליון שקל (כולל הכספים שנובעים מהרחבת סדרה ח׳).

את הרבעון השלישי של 2016 סיימה אנגל משאבים עם סך מאזן של כ-414 מיליון שקל, והון עצמי של כ-170 מיליון שקל (הון המיוחס לבעלי מניות החברה) - עלייה של כ-26% לעומת תחילת השנה. הכנסותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכמו בכ-87 מיליון שקל, עלייה של כ-123% לעומת הכנסותיה בתקופה המקבילה אשתקד.

אנגל משאבים, שבשליטת קבוצת דיוויד מוריס וקבוצת גבאי (ונמצאת בניהולו של אלי גבאי), היא אחת מקבוצות הנדל"ן הבולטות בישראל, כאשר מאז הקמתה בנתה למעלה מעשרת אלפים יחידות דיור. נכון לתום הרבעון השלישי של השנה יש לאנגל משאבים נדל"ן מניב בשטח כולל של 48 אלף מ"ר, ופרויקטי מגורים שונים ובהם - פרויקט פינוי בינוי בשכ' הדר יוסף בת"א, פרויקט התחדשות עירונית בבת ים ועוד.