גולף: הפסד תפעולי מצטבר של 61.9 מיליון שקל; סוגרת 4 רשתות

הודיעה על סגירת הרשתות בלו בירד, מקס מורטי, מיס סלפרידג' ודורותי פרקינס. ■מנהלת מו"מ לרכישת חלקו של חיים סקאל בשותפות במותגי טופ שופ

קבוצת האופנה גולף  ממשיכה לחוות הרעה בביצועים הכספיים. גולף חתמה את הרבעון השלישי של 2016 עם הפסד תפעולי של 14.9 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 5.6 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

למעשה, ההרעה בתוצאות ניכרת כמעט בכל הפרמטרים. מכירות גולף ירדו ברבעון ב-1.6% והסתכמו ב-205.3 מיליון שקל. הירידה במכירות הושפעה מעיתוי החגים ומירידה במכירות הרשתות בלו בירד ומקס מורטי.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-113.7 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות ירד מ-56.4% ל-55.4%. את השורה התחתונה חתמה גולף עם הפסד של 13.4 מיליון שקל ברבעון.

מצבה של קבוצת גולף הולך ומידרדר מזה תקופה ארוכה. ההידרדרות הביאה להחלפת ההנהלה, כאשר רביב ברוקמאייר, מנכ"ל מגה לשעבר, מונה למנכ"ל הקבוצה; ואילו אפי רוזנהויז, שכיהן בעברו כמנכ"ל שופרסל, מונה ליו"ר הדירקטוריון.

האחרונים הכריזו היום (ב') על החלטתם לסגור רשתות הפסדיות וכן לפעול לסגירת חניות הפסדיות גם ברשתות האחרות של הקבוצה. כחלק מכך הוחלט לסגור 4 תתי-רשתות: רשת אופנת הגלישה בלו בירד ורשת הנעליים מקס מורטי שמסיבות לקבוצה הפסדים, ואת הרשתות מיס סלפרידג' ודורותי פרקינס, שלטענת החברה "אינן עומדות בציפיות".

גולף מציינת כי החלטתה על סגירת תתי-הרשתות והחנויות ההפסדיות תשפיע בטווח הקצר באופן שלילי על המכירות ועל הרווח הגולמי, אולם היא מצפה כי כבר בשנת 2017 הסגירות יביאו לשיפור בתוצאות החברה.

גולף רכשה את מיס סלפרידג' ודורותי פרקינס במסגרת העסקה לרכישת השליטה (66.33%) בפעילות מותגי ארקדיה בישראל, מידי חברת סי אנד שלס של חיים סקאל, בעלת הזיכיון למותגים בישראל. העסקה, שהושלמה בפברואר 2015, בוצעה לפי שווי של 56 מיליון שקל באמצעות החברה-הבת כיתן.

לאחר הרכישה הקימו הצדדים את שותפות טופ שופ לטובת ניהול הפעילות המשותפת. אלא שכבר בראשית 2016 התגלעו מחלוקות קשות בין השותפים על רקע סיכום שאליו הגיעה קבוצת גולף עם קבוצת ארקדיה הבינלאומית, על השקת אתר מקוון למכירת המותג היוקרתי טופ שופ בישראל מחוץ לשותפות בין הצדדים. לסקאל עצמו נודע על הסיכום והקמת האתר רק בדיעבד.

בכלל, בקבוצת גולף הביעו חוסר שביעות-רצון מהביצועים של שותפות טופ שופ, כשהדוח השנתי של גולף חשף כי הפעילות הפסידה בשנת 2015 4.1 מיליון שקל, הפסד שגרר את החברה-הבת כיתן להפסד שנתי של 2.1 מיליון שקל.

היום דיווחה גולף כי היא מנהלת שא-ומתן עם סי אנד שלס להסכם היפרדות, במסגרתו היא תרכוש את יתרת המניות בנכסי השותפות מידי סי אנד שלס, כך שכיתן תחזיק לאחר מכן ב-100% מפעילות טופ שופ. גולף מציינת כי לאחר שייחתם הסכם שכזה, החברה תוכל "ליישם באופן אפקטיבי את תכניותיה לגבי השותפות ולשפר את מיצובה ותוצאותיה".

סיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה אינו מביא לבשורה לקבוצה שרושמת הפסדים כבדים. מכירות הקבוצה עלו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-2% והסתכמו ב-599.4 מיליון שקל. עם זאת, הרווח הגולמי ירד, ושיעורו מהמכירות הסתכם ב-56.7%, לעומת שיעור של 58.4% בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה האמצעית רושמת גולף הפסד תפעולי כבד של 61.9 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 6.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2015. את השורה התחתונה חתמה גולף עם הפסד של 60 מיליון שקל.

קבוצת גולף מפעילה היום 346 חנויות במספר רשתות, שכוללות בין היתר את גולף, גולף אנד קו, אינטימה, פולגת וכיתן. פרט לכך החברה פעילה בזירה המקוונת באמצעות אתר עדיקה. פעילותה של גולף מתבצעת בשני מגזרים: מגזר אופנת הלבשה ומגזר אופנת הבית, הכולל הכולל מלבד גולף אנד קו וכיתן גם את רשת בגדי הילדים גולף קידס.

בזמן שמגזר אופנת הבית רווחי - רווח תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון ו-8 מיליון שקל בתשעה חודשים - מגזר אופנת ההלבשה מסב לגולף הפסדים תפעוליים כבדים, שהסתכמו ברבעון ב-17.2 מיליון שקל, ובסיכום תשעת החודשים הגיעו ההפסדים התפעוליים במגזר ל-70.4 מיליון שקל. 

תוצאות גולף 1-9 2016
 תוצאות גולף 1-9 2016