אינפיניטי AR מאשרת: עליבאבא הסינית השקיעה 15 מיליון דולר

הגיוס משקף ל-InfinityAR שווי של כ-80 מיליון דולר אחרי הכסף ■ מנכ"ל חברת המציאות המועשרת: "עליבאבא מאמינה שהמוצר יהיה אבן-דרך בעולם השופינג והגיימינג"

חברת המציאות המועשרת InfinityAR אישרה היום (ב') את חשיפת "גלובס" מתחילת החודש, לפיה קיבלה השקעה אסטרטגית מענקית האינטרנט הסינית עליבאבא. בסבב השתתפה גם משקיעה קיימת בחברה, Sun Corporation היפנית. משקיעה נוספת בחברה הישראלית היא קרן סינגולריטים של משה חוגג, שהיה גם מייסד החברה.

אינפיניטי מנוהלת על-ידי מוטי קושניר, לשעבר בכיר בתחום השיווק בחברה בת של אינטל, וד"ר מתן פרוטר, בעל דוקטורט בתחום עיבוד תמונה מהטכניון וניסיון במספר סטארט-אפים בתחום בעבר.

עליבאבא השתתפה בסבב גיוס של 18 מיליון דולר תמורת 22% ממניות InfinityAR (המשקף שווי חברה של כ-80 מיליון דולר אחרי הכסף) כשהיא עצמה השקיעה 15 מיליון דולר ו-Sun עוד 3 מיליון דולר. טרם ההכרזה על העסקה נסחרה InfinityAR בבורסה שמעבר לדלפק בניו-יורק לפי שווי של 9.4 מיליון דולר, כך שההשקעה מהווה פרמיה של מאות אחוזים על שוויה החברה בבורסה. המסחר במניה הופסק ב-3 בספטמבר, ובעקבות ההשקעה הנוכחית צפויה החברה להימחק מן המסחר ולהפוך לפרטית.

מציאות מועשרת או רבודה מתאפשרת כאשר מקרינים על גבי עדשות משקפיים, תמונה המשלימה לזו שרואה המשתמש מבעד לעדשת המשקפיים, בעולם האמיתי, ומתכתבת איתה. אינפיניטי אינה מייצרת את המשקפיים - יש לה שותפות בתחום הזה עם חברת לומוס הישראלית - אלא את התוכנה אשר קוראת את המציאות מתוך מערכת של חיישנים במשקפיים, ומאפשרת להגיב אליה באמצעות השידור על גבי העדשה.

מוטי קושניר, מנכ"ל החברה, הסביר היום ל"גלובס" כי: "אנחנו פועלים כפלטפורמה פתוחה, כאשר המטרה היא שמפתחי אפליקציות ברחבי העולם ישתמשו בטכנולוגיה שלנו כבסיס, כפי שמפתחי אפליקציות סלולריות משתמשים בפלטפורמה של הטלפון החכם. אנחנו מוכרים רישיון לשימוש של הטכנולוגיה שלנו, בשילוב עם טכנולוגיית המשקפיים של לומוס, לגורמים שונים שכל אח דמהם משווק את המוצר כחבילה, יחד עם האפליקציות, לקהל יעד שונה". לדבריו, כרגע יש לחברה אבטיפוס פעיל למוצר המשותף עם לומוס, והוא יושק מסחרית על -די שותפותיה לראשונה ברבעון השני של 2017.

"עליבאבא מאוד מתעניינת במוצר משום שהוא פלטפורמה פתוחה, והיא מאמינה כי הוא יהיה אבן-דרך בעולם השופינג והגיימינג של העתיד הקרוב. ישנם מומחים הטוענים כי כל תחום הסלולר יעבור מהפיכה, וחלקו אף יהפוך למיותר, עם כניסת מהפיכת המציאות הרבודה", אמר קושניר. הוא מציין כי היישומים הראשונים של הטכנולוגיה יהיו כנראה לתחומי התעשייה, ההכשרה והחינוך. לאחר מכן, הוא מעריך, תתפתח הטכנולוגיה לכל תחומי החיים.

סבב הגיוס נועד לסייע בגיוס עובדים, פעילויות שווק ופיתוח עסקי וכן פיתוח המוצר בקצב מהיר יותר. קושניר: "יותר מהמשמעות הפיננסית הנובעת מסבב הגיוס המשמעותי, מדובר כאן על שותפות אסטרטגית", אמר קושניר.

"ההשקעה ב-InfinityAR מייצגת את המחויבות שלנו לתמוך בפיתוח תחום המציאות הרבודה", ציין איתן שייה (Ethan Xie), דירקטור בכיר בקבוצת עליבאבא. "InfinityAR היא מובילה בפיתוח טכנולוגיית מציאות רבודה, והמיצוב של החברה כפלטפורמה פתוחה תואם את הגישה של עליבאבא והרצון ליצירת תשתית של תמיכה לכל המשתתפים במערך הקבוצה כולה".

עורכי הדין עדינה שפירו ויאיר גבע ממשרד הרצוג פוקס נאמן ייצגה את עליבאבא, עורכי הדין בנג׳מין וולך ויוסי וינשטוק ממשרד פרל, לצר ייצגו את אינפיניטי ועורך הדין יובל לזי ממשרד ברנע ייצג את סאן קורפריישן.