אורתם סהר בדרך להימכר לפי שווי של כ-85 מיליון שקל

הרוכשים: איש העסקים חנן אסייג, היזם אמנון אמר ומנכ"ל מליבו לשעבר רענן אלוני ■ החברה תחזור ל-13 פרויקטים, תזנח 5 פרויקטים ותבחן חזרה של עוד 18 פרויקטים

אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי
אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי

יש קונים: בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ב') הצעת רכישה לאורתם סהר , בכפוף לאישור אסיפת נושים שתתכנס ביום רביעי. הרוכשים הם איש העסקים חנן אסיג, היזם אמנון אמר ורענן אלוני, מנכ"ל חברת מליבו לשעבר העומד בראש חברת מרווה.

העסקה עומדת לפי שווי של 85 מיליון שקל, שלעת עתה לא יינתנו במזומן, אלא שחלקם יתמכו בערבות בנקאית.

עיקרי מתווה הרכישה מדברים על כך שלחברה, הנמצאת בהקפאת הליכים, יש מקורות שיקום משל עצמה: כ-300 מיליון שקל, לפי הערכות, יתקבלו מתביעות של אורתם סהר נגד חברות ביטוח ומקבלי שירות.

כך לדוגמה, החברה בנתה מחדש את המרפסות בחדרה לאחר קריסתן, ובכוונתה לתבוע את חברות הביטוח על שיפוי העבודות. כמו כן, מקבלי שירות שאיתם החברה הייתה במחלוקת כספית ולא שילמו בעבור עבודות, צפויים להיתבע. מקור נוסף לכיסוי החובות הוא פרויקטים ביזמות בשווי כ-150 מיליון שקל שצפויים להיות מושלמים על-ידי החברה. 

עוד מקום מימון לחובות הוא השלמת פרויקטים בכדי שאלה לא יממשו ערבויות בנקאיות בשווי 300 מיליון שקל נגד החברה. לפי ההצעה, כל הרווחים שיגיעו מהפרויקטים יועמדו לטובת הנושים.

קיימות 3 קבוצות של פרויקטים: כאלוה שהחברה תמשיך לבצע - פרוקטים של חברת רייסדור בחריש וגבעת שמואל, פרויקט מגדל אסותא, אקו גינדי זייתוני ועוד.

הקבוצה השנייה היא של פרויקטים שהחברה תיזנח: אאורה נתניה, אאורה חולון, מלון W, פיבקו על הים וגלים כסופים.

הקבוצה השלישית מונה 18 פרויקטים שהחברה תבחן בחודש הקרוב אם היא ממשיכה בעבודות או שזונחת אותם: אוק רמת-השרון, הגוש הגדול, המשתלה, ב.ס.ר 4, נאות חריש ועוד.

ביום חמישי, 1 בדצמבר, יחזרו נאמני החברה, עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח יזהר קנה, עם תוצאותיה של אסיפת הנושים לבית המשפט.