הרצוג: "רואים בחומרה את הפיטורים בעיריית גבעתיים"

אברהם מתנגדת לדיון שנקבע להערב על "אמות-מידה למגרשים מדרוניים" המעניקים זכויות בנייה נוספות ■ העיריה אומרת כי ראש העיר רן קוניק הוא שהתלונן במשטרה

איריס אברהם ורן קוניק / צילומים: אמי מאירי ואיל יצהר
איריס אברהם ורן קוניק / צילומים: אמי מאירי ואיל יצהר

יו"ר מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, פרסם אתמול (ב') הודעה חריפה נגד פיטוריה של איריס אברהם מתפקיד סגנית ראש עיריית גבעתיים על ידי ראש העיר רן קוניק, על רקע פרשת "המגרשים המדרוניים" שנחשפה בסדרת כתבות ב"גלובס". ראש העיר קוניק קבע דיון מיוחד בפרשה להיום (ג') בערב במועצת עיריית גבעתיים, שתתכנס כוועדת התכנון העליונה בעיר.

מדובר בהטבה של 15% זכויות בנייה נוספות שניתנו לפרויקטים בעיר, בשווי עשרות מיליוני שקלים, למרות שהמגרשים לא עמדו בקריטריון בתוכנית בניין עיר (תב"ע), לפיו רק שיפוע של 8% בתוך המגרש מזכה בתוספת אחוזי הבנייה. הפרשה נמצאת בחקירה של מפלג ההונאה במשטרת מחוז ת"א.

לפני כחודש, בעקבות פעילותה של אברהם בענין זכויות הבנייה שניתנו למגרשים שונים בניגוד לתנאי בתב"ע, וטענותיה על מהלכים שנועדו לדעתה "להלבין" הליכים לא תקינים בעיריה, פיטר אותה ראש העיר קוניק מתפקידה כסגניתו. קוניק יזם את הדיון המיוחד היום, על מנת לקבוע "אמות-מידה למגרש מדרוני".

אתמול (ב') פרסם יו"ר מפלגת המחנה הציוני, יצחק בוז'י הרצוג, את ההודעה הבאה: "מפלגת העבודה, רואה בחומרה רבה את פיטוריה של יו"ר סיעת העבודה בגבעתיים, גב' איריס אברהם, מתפקיד סגנית ראש העיר. היה ראוי שראש העיר גבעתיים, מר רן קוניק, יתמוך באשת ציבור הפועלת לחשיפת כשלים, שידועה על פועלה הרב במהלך השנים למען העיר גבעתיים, תוך קידום שלל נושאים עבור תושביה. אנו מצרים מאוד על ההחלטה וניתנה הנחייה ליועצים המשפטיים שלנו לבחון את המשמעויות של החלטה זו".

במקביל, אברהם פנתה באמצעות משרד עו"ד נירברג-בראון למשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ, על מנת שיתערב בפרשה, ימנע את הדיון ויבטל כל החלטה שתתקבל בו. לדברי אברהם, בפנייה לכל חברי מועצת העיר, כל שינוי בתב"ע צריך להתבצע בדרך החוקית המקובלת של של שינוי תב"ע, ולטענתה "מטרת הישיבה וכל המהלך המוצע כעת, הינה ליצור "מסך עשן" כאילו קיימת "אי בהירות", וזאת מתוך מטרה "להלבין" מעשים בלתי-חוקיים ומעשי המרמה שהתבצעו בעבר בעניין זה".

ראש העיר קוניק האשים את אברהם בכך שהיא פועלת "להכפשה שקרית של תהליכי תכנון ובנייה בעיר ולהכפשת עובדי מינהל הנדסה בעירייה ויועציה המשפטיים, תוך שאת מעיזה להעלות טענות על אי סדרים שנעשו לכאורה בתקופת ראש העיר הקודם, עת כיהנת כסגניתו בשכר מלא".

לקראת הדיון היום נמסרה חוות דעת של יועצי הוועדה המקומית גבעתיים, משרד עו"ד "שביט בר-און גלאון צין ויתקון", לפיה קיימת אי בהירות בשאלת המדרוניות של מגרשים בגבעתיים, כולל לגבי השאלה האם ניתן למדוד את המדרוניות גם מנקודות הנמצאות מחוץ למגרש.

מעיריית גבעתיים נמסר: "קצת מביך ועצוב שהרצוג מגבה עסקנית פוליטית ממפלגתו, שהיתה שותפה למחדלים חמורים בתחום הנדל"ן בקדנציה הקודמת, בה שימשה כסגנית ראש העיר בשכר. מי שפועל בנחישות למיגור מעשים פסולים הוא דווקא ראש העיר הנוכחי, רן קורניק, שאף הגיש תלונה במשטרה. הרצוג צריך להחליט אם הוא בעד הישרים, או בעד גונביח הדעת המציגים עצמם כישרים".