למה המוהל אסולין לא במעצר?

המוהל אסולין הוא מקרה בודד? אולי יש עוד כמותו? אולי מדובר בנגע?

כשרואים את הרב אליהו אסולין משגר צעירים שאין להם מושג במלאכת המוהל כדי לעשות את ה"עבודה", זה מעורר צמרמורת. מעבר לכך, הרב הזה מגלה אדישות מוחלטת לאפשרות שחיתוך באופן לא מקצועי עלול לגרום לרך הנולד נכות שתלווה אותו כל חייו. מה יש למוהל לומר על כך? הנה קטע מדברי הרב לתחקירן של תאגיד "כאן" שהציג עצמו כמי שמבקש לעסוק במקצוע.

"בשר תותחים"

"יש את האתיופים הרגילים ויש גם סודנים, שהם יותר גרועים, הם שחורים כמו כושים. ללמוד עליהם זה הכי טוב שבעולם. זה לא באולם, אין אנשים, אין אבא, אין כלום. גם אם אתה עושה טעויות אפשר לתקן, הם לא מבינים מה זה טעות אפילו, זה בשר תותחים, כמו שאומרים". התבטאויות כל-כך פרימיטיביות, כל-כך דוחות, כל-כך מקוממות. מה ייעשה לאדם בזוי כזה? "הנטייה כרגע באופן מיידי לקבל החלטה לשלול את האפשרות שלו להסמיך מוהלים אחרים עד לבדיקה מקיפה וממצה שתבדוק את התנהלותו", אומר הגורם לתחקירן, ומציין כי מנכ"ל הרבנות משה דגן רואה את הסיפור "בחומרה רבה".

מה זו "חומרה רבה" ברבנות?

מכאן אנחנו למדים שב"חומרה רבה" אין הכוונה כנראה לשלול את רישיון המוהל מהאדם, הרב, המתייחס בשוויון נפש לפגיעה גופנית בתינוק חסר אונים - בעבור בצע-כסף!!! האם המשמעות היא שהאיש הזה, אסולין, יוכל להמשיך להיות מוהל? - כן, במידה רבה של ודאות זו המשמעות. יש לשים לב: אף אחד לא מדבר על הפסקת עבודתו כמוהל, רק על הסמכת אחרים ל"תפקיד".

איפה הפרקליטות והמשטרה?

ויש עוד דבר שלא מדובר בו. שבעצם עלולה להיות כאן עבירה פלילית לכאורה. מה היינו אומרים לו שמענו שמנתח בבית החולים שיגר לניתוח אדם חסר כישורים? היינו תובעים את העמדתו המיידית לדין ושלילה לאלתר של רישיונו הרפואי, לא? למה זה שונה כאשר מדובר במקרים כאלה במגזר הרבני? ואיפה הפרקליטות? והמשטרה? מדוע אסולין לא נעצר והובא מיד לחקירה (להבדיל מבדיקה)? נראה כי יש לפחות 10 סעיפים בחוק הפלילי שהמוהל עבר עליהם לכאורה. למה לא הובא עדיין בפני שופט?

אולי מדובר בנגע?

ועוד תהייה גדולה: מי לידינו יתקע שמדובר במקרה של מוהל אחד? אולי יש עוד כמותו? אולי מדובר בנגע? הרי מדובר בבריאותם של ילדינו ונכדינו - מדוע אנחנו כל-כך אדישים למה שראינו בתחקיר הטלוויזיוני? מדוע אין קול זעקה להביא את המוהל אסולין לדין פלילי - ולקיים חקירה על הנעשה בתחום המוהלות כולו? מה השתיקה הזאת? הרי מדובר בדיני נפשות ממש. אז שמישה יתעורר בבקשה!