אפל מאשרת לראשונה שהיא עוסקת בפיתוח מכוניות

במכתב ששלחה ענקית הטכנולוגיה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים של ארה"ב, היא הודתה באופן רשמי כי היא עוסקת בפיתוח מכונית אוטונומית ■ "החברה היא נלהבת מהפוטנציאל של מערכות אוטומטיות בתחומים רבים, כולל תחבורה"

הלוגו של אפל / צילום: רויטרס
הלוגו של אפל / צילום: רויטרס

אפל מצטרפת לדיון על הרגולציה של מכוניות עצמאיות, ומכריזה שהיא נלהבת מפוטנציאל התחבורה האוטומטית. כמו כן קוראת אפל  לרגולטורים בארה"ב לא להטיל מגבלות על בדיקת כלי רכב כאלה.

מכתב בן חמישה עמודים ששלח מנהל מוצר באפל, סטיב קנר, לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים של ארה"ב (NHTSA) מהווה את הצהרתה המקיפה ביותר של החברה עד כה לגבי עניינה בטכנולוגיית הנהיגה העצמאית של כלי רכב. המכתב, הנושא את תאריך 22 בנובמבר, נשלח לאחר ספקולציות שסבבו בתעשייה במשך יותר משנה לגבי תוכניותיה של יצרנית המחשבים והאייפונים להרחבת פעילותה לתחום התחבורה.

"החברה מבצעת השקעות משמעותיות במחקר הלמידה החישובית והאוטומציה, והיא נלהבת מהפוטנציאל של מערכות אוטומטיות בתחומים רבים, כולל תחבורה", כתב סטיב קנר מאפל.

"בביצוע כהלכה בהתאם להנחיות NHTSA, יש לכלי רכב אוטומטיים את הפוטנציאל לקדם משמעותית את החוויה האנושית - למנוע מיליוני תאונות דרכים ואלפי הרוגים מדי שנה, וכן להעניק ניידות לנטולי ניידות".

אפל קראה לרגולטורים לא להטיל יותר מדי מגבלות על בדיקת מכוניות עצמאיות, וציינה כי "יצרניות מבוססות ושחקניות חדשות בשוק צריכות לזכות ליחס שווה".

מכיוון שהתוכנה עשויה להחליט אילו פעולות יינקטו במצבים שעלולים להיות מסוכנים, אמרה אפל כי תחומים מסוימים מצריכים תשומת לב מיוחדת. תחומים אלה כוללים את השלכותיהן של החלטות אלגוריתמיות על הבטיחות, הניידות, והחוקיות של כלי רכב אוטומטיים ונוסעיהם, תוך הבטחת פרטיות וביטחון בעיצוב, והשפעת המכוניות על התעסוקה והמרחבים הציבוריים.

חלק מהאנליסטים צופים אובדן של מיליוני מקומות עבודה ברגע שמכוניות עצמאיות יחליפו את מרבית נהגי המשאיות, המוניות ויאיינו את הצורך במוסכניקים, חוקרי חברות ביטוח ותפקידים אחרים.

מכתבה של אפל נשלח עקב השקעותיה הכבדות בלמידה חישובית ובמערכות אוטונומיות, על פי דובר החברה, טום נויימייר.

"יש המון יישומים פוטנציאליים לטכנולוגיות האלה, כולל עתיד התחבורה, אז אנחנו רוצים לעבוד עם NHTSA כדי לסייע בהגדרת הנהלים הטובים ביותר לתעשייה", אמר הדובר.

 

בספטמבר הציע ממשל אובמה קווים מנחים לפיתוח מכוניות עצמאיות ב"הערכת בטיחות" בת 15 נקודות, וקרא ליצרניות הרכב להגיש לרגולטורים באופן וולונטרי פרטים על המערכות שלהן.

מנהלי אפל נרתעו עד כה מהבעה פומבית של עניינם במכוניות. המנכ"ל, טים קוק, אמר כי אפל רוצה לנוע אל מעבר לאינטגרציה של הסמארטפונים שלה במערכות מולטי מדיה שמותקנות ברכב.

אך אפל מעולם לא אישרה דיווחים שהתפרסמו אשתקד שהיא שוכרת מהנדסים ומעצבים מתעשיית הרכב כדי לפתח מכונית חשמלית עצמאית.