אלקו אחזקות קרובה לרכישת גולן טלקום

פטריק פריינטה מגיע לישראל כדי לסגור את המו"מ: סלקום וגולן עשויות לבקש ארכה מבית המשפט לפני הדיון מחר כדי להשלים המו"מ למכירת החברה

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

חברת אלקו אחזקות קרובה לרכישת גולן טלקום. ככל הידוע, פטריק פריינטה, מבעלי המניות בגולן טלקום, אמור להגיע מצרפת לישראל ביממה הקרובה על מנת לסגור את המו"מ. כרגע גולן טלקום לא מנהלת מו"מ עם גופים אחרים, אלא עם אלקו בלבד, ועל פי הערכות מחר יבקשו סלקום וגולן מבית המשפט, ארכה של 48 שעות כדי להשלים את המו"מ ביניהן.

כפי שנחשף בגלובס אלקו חזרה לתמונת המו"מ לאחר שהודיעה כי היא מפסיקה אותו לפני כחודש, וזאת לאור הדרישות הגבוהות שהעלתה גולן ואי רצונה למסור פרטים מלאים על מצבה של החברה. אלקו חזרה לתמונת המו"מ לאחר שקיבלה את המסר לפיו יש על מה לדבר ולאחר שהבינה שגם סלקום מוכנה לגלות גמישות. סכום העסקה מוערך בכ-350 מיליון שקל, והוא כולל הסכם ארוך טווח לאיחוד רשתות עם סלקום, שדרכו היא תפוצה על החוב של גולן כלפיה.

בשבוע שעבר הגישה סלקום בקשה לפירוק גולן בשל החובות כלפיה - גולן אינה משלמת לסלקום את התמורה המלאה שסלקום מחייבת אותה, וזאת בנוסף לקיום חוב בסך 600 מיליון שקל. גולן מצידה כופרת בקיומם של החובות, והיא פנתה לבית משפט לפני כחודש כדי לקבל הכרה בכך.

מחר אמור להתקיים הדיון בבקשת הפירוק אצל השופט מנחם אורנשטיין. מהתמונה המתבררת כרגע עולה שהצעד של סלקום כלפי גולן הוא בבחינת "ייקוב הדין את ההר" - או שבעלי המניות של גולן מוכרים את החברה לאלקו או שסלקום תפעל בכל כוחה לנסות ולפרק את גולן.

נזכיר כי סלקום מעדיפה שגולן תימכר כחברה פעילה, אולם היא מבינה שהסיכון שבפירוק אינו כה חמור מבחינתה. בסלקום הכינו תוכנית פעולה למקרה של פירוק, וזאת על מנת לגייס כמה שיותר לקוחות במקרה כזה.

בינתיים הודיע היום (א') בנק המזרחי, הנושה של גולן, שהוא מתנגד לפירוק. הבנק מסר כי בין החברות קיים סכסוך מסחרי והמקום שבו צריך להתברר סכסוך כזה הוא בדרך של תובענה אזרחית רגילה ולא דרך פירוק. הבנק כותב כי הוא הנושה המובטח הראשון על כל נכסי החברה, וסלקום היא נושה בלתי מובטחת, ולכן במצב כזה, ספק אם סלקום תיהנה מהתמורה שבפירוק, והדבר מעלה לכאורה שאלות לגבי תום ליבה בבקשה.