פינוי-בינוי בפלורנטין: 72 בעלי נכסים יתפנו לטובת 241 דירות

מדובר על פינוי-בינוי ייחודי במתחם גבולות בעל שימושים מעורבים ■ בעלי הזכויות יקבלו תוספת של כ-30% שטח ואפשרות המרה של מסחר או מלאכה למגורים ■ מחיר התחלתי לדירת 65 מ"ר 2.275 מיליון שקל

חברת NSA התחדשות עירונית, בבעלותו של ניסים אסייג, מודיעה הבוקר (ב') על התקדמות בפרויקט פינוי-בינוי ב"מתחם גבולות" ברחובות אברבנל פינת וולפסון בשכונת פלורנטין. החברה תפנה 72 עסקים, בתי מלאכה, שטחי מסחר ודירות, ותבנה תחתם 241 דירות חדשות בארבעה מגדלים בני 10 קומות, ולצדם 1,200 מ"ר מסחרי.

"זו עסקה ייחודית. בפעם הראשונה תצא לדרך עסקת פינוי-בינוי בתל-אביב, שבה מפנים עסקים ובתי מלאכה, ולא דירות ישנות כמקובל", אומר ניסים אסייג, בעלים ומנכ"ל של NSA התחדשות עירונית. לדבריו, "כל מחזיק זכויות בנכס יקבל תמורה על פי האחוזים שיש לו. כאשר התמורה היא שכל יחידת מודל בת 55 מ"ר, שתקבל 75 מ"ר. מדובר על תופסת נטו של כ- 30% ולא משנה אם מדובר במסחר, במלאכה או מגורים. במתחם קיימת תב"ע מאושרת ואנו לפני הוצאת היתר לשלב בראשון והמיוחדות שבו היא האתגר שעמד בפנינו. 75% מבעלי הזכויות חתמו מולנו על כתבי התחייבות. כעת, אנו מחתימים את הדיירים על חוזים לשלב א' של הפרויקט שפינוי 36 בעלי זכויות".

לפי התוכנית יהיו 4 טיפוסי הדירות חדשות: דירת 65 מ"ר ועוד 12 מ"ר מרפסת, דירת 75 מ"ר ועוד 12 מ"ר מרפסת, דירת 85 מ"ר ועוד 12 מ"ר מרפסת ופנטהאוזים בני 95 מ"ר ועוד 40 מ"ר מרפסות. החברה תמכור את הדירות לפי מחיר של 35 אלף שקל למ"ר, שמשמעותו כי המחיר ההתחלתי יעמוד על 2.275 מיליון שקל לדירה הקטנה ביותר. עלות השטחים המסחריים מוצעת ב 36 אלף שקל למ"ר.

המתחם הוכרז כמתחם פינוי-בינוי על ידי משרד השיכון בתחילת השנה וככזה יקבל הטבות מס לדיירים המפונים. את טבלת התמורות ערכה השמאית והמשפטנית נחמה בוגין, אדריכל הפרויקט הוא אילן פיבקו - שתכנן את פרויקט "רבעיית פלורנטין" הסמוך ומזכיר אותו במעט. עו"ד המייצגת את הדיירים היא גלית רוזובסקי. החברה מיוצגת על ידי משרד נשיץ-ברנדס-אמיר ועו"ד שמואל לכנר.