ראש עיריית יהוד לשעבר יועמד לדין בגין מירמה ועבירות מס

זאת בכפוף לשימוע ■ לפי החשד, יוסי בן-דוד קידם את ענייניו של חברו, קבלן בנייה, במסגרת פרויקט בנייה ביהוד 

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה ליוסי בן-דוד, ראש עיריית יהוד לשעבר, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירת מירמה והפרת אמונים ועבירת מס. בן-דוד הוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע, שיתקיים בפני פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן-ארי.

לפי כתב החשדות, בשנים 2009-2013, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל בן-דוד לקדם את ענייניו והאינטרסים הכלכליים של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בנייה במתחם מלון אוויה בעיר יהוד, זאת כשבין השניים שוררת תלות כלכלית מהותית.

כך, לפי החשד, במסגרת פעולותיו של בן-דוד בעסקת נדל"ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבנייה, העמיד עזרא, לבקשת בן-דוד, ערבות בנקאית לפירעון חובת הלוואה בסך של כ-2 מיליון שקל, שיועדה להשלמת קניית שני הבתים באותם מקרקעין לטובת בן-דוד.

בנוסף, לפי כתב האישום המסתמן, חרף מגעים שונים של בן-דוד לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבנייה עם בעלי הזכויות בקרקע, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן-דוד. בהמשך, לפי כתב החשדות, נמכרו זכויותיו של עזרא במקרקעין לקרובי משפחתו של בן-דוד. עד מועד הפתיחה בחקירה לא הועברו מרבית התשלומים בגין המכירה לעזרא.

לפי החשד, למרות ניגוד העניינים שנבע מקשריו האישיים של בן-דוד עם עזרא והתלות הכלכלית ששררה ביניהם על רקע עסקת המקרקעין, פעל בן-דוד במסגרת תפקידו כראש העירייה לקידום ואישור פרויקט הבנייה במתחם מלון אוויה ביהוד בפני הועדות לתכנון ובנייה וגופים רשמיים נוספים. זאת, לפי החשד, תוך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל.

כמו כן, לפי כתב החשדות, במהלך הצהרת הון שהגיש, לא הצהיר בן-דוד לרשות המסים על מספר נכסים שנמצאו בבעלותו, שהוא מיופה-כוח בהם או משמש כנאמן בעניינם.

החקירה בוצעה על-ידי המשטרה ויחידת יהלום ברשות המסים.

פרקליטו של בן-דוד, עו"ד ירון קוסטליץ, מסר בתגובה: "לאחר שנקבל את חומר החקירה ונלמד אותו, נטען את טענותינו בשימוע בפני הפרקליטות, ואנו מאמינים כי לאחר השימוע יוחלט כי אין מקום להגיש נגד מר בן-דוד כתב אישום".