מניית היום: חברת ביוטק שחתמה על הסכם שת"פ וטסה כ-13%

קדימהסטם חתמה על מזכר הבנות לגיוס של 7 מיליון דולר מחברה קוריאנית עם תרופה מאושרת ל-ALS

יוסי בן יוסף מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One
יוסי בן יוסף מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One

חברת תאי הגזע קדימהסטם  קיבלה מרווח נשימה משמעותי מבחינתה עם גיוס של 7 מיליון דולר מקרן קוריאנית, כחלק משיתוף-פעולה בין החברות. בעקבות ההודעה היום (ד') מרכזת המניה עניין רב ונסחרת במחזורי מסחר גבוהים מהרגיל.

ההשקעה תבוצע לפי המחיר הממוצע בין החתימה על מזכר ההבנות היום לבין המחיר ביום חתימת ההסכם הסופי, ובלבד ששווי החברה לצורך חישוב זה יהיה בטווח שבין 114-140 מיליון שקל (כך שהעליה במניית החברה היום עדיין אינה מכניסה אותה לטווח).

בעקבות ההשקעה תקבל החברה הקוריאנית, Corestem, את זכויות השיווק בקוריאה של שני המוצרים המובילים של קדימהסטם, מוצר לטיפול ב-ALS ותאים מפרישי אינסולין לטיפול בסוכרת. החברות תקמנה גם מיזם משותף לשיווק המוצר, בו תשקיע קדימהסטם כ-770 אלף דולר.

החברה הקוריאנית, Corestem, היא חברת פיתוח תרופות אשר קיבלה אישור לשיווק בקוריאה של תרופה לטיפול בניוון שרירים מסוג ALS, לאחר ניסוי יעילות קטן אך מוצלח. מחלת ה-ALS היא מחלה חשוכת מרפא אשר מובילה למוות מייסר תוך 2-5 שנים, ואין לה היום תרופות אשר מאריכות את החיים או משפרות את התסמינים באופן משמעותי. לכן, רשויות הרגולציה ברחבי העולם מוכנות לאשר טיפולים במחלה גם לאחר ניסויים קטנים. במקרה של קורסטם, החברה פרסמה בשנה שברה ניסוי ב-8 חולים, ובו הראתה כי המחלה, המחמירה במהירות בדרך כלל, לא התפתחה אצל אף אחד מהחולים שהספיקו לקבל את מלוא הטיפול במהלך 12 חודשי המעקב. החברה מתכננת בהמשך ניסוי גדול יותר, ב-72 חולים.

הטכנולוגיה של קורסטם מבוססת על הפקה של תאי גזע ממבוגרים (מסוג תאי גזע מזנכימליים) ואילו הטכנולוגיה של קדימהסטם מבוססת על תאי גזע עובריים. קדימהסטם מתכננת להתחיל ניסוי קליני ראשון בקרוב.

בקופת קדימהסטם נכון לסוף הרבעון השלישי היו 2.5 מיליון שקל. בנובמבר השקיעו בעלי שליטה בחברה 2.5 מיליון שקל נוספים בחברה בצורה של הלוואה המירה, אשר הייתה אמורה להפוך לחלק מהנפקת זכויות שתבוצע בחברה עד סוף השנה. יצוין כי דוחות הרבעון השלישי כללו הערת עסק חי. החברה רשמה בתשעה החודשים הראשונים של השנה הכנסות של 884 אלף שקל משירותים שנתנה לחברת מרק סרונו, ושרפה 9.8 מיליון שקל לפעילותה השוטפת.