סטארט-אפ שמייעל ניתוחים בבטן גייס 2.2 מיליון דולר לאחר שקיבל אישור FDA

חברת גורדיאן סרג'יקל, חברת פורטפוליו של החממה הטכנולוגית טרנדליינס מדיקל ממשגב קיבלה אישור למוצר שמשמש לסגירה בטוחה, קלה ויעילה של פתחים בדופן הבטן במהלך ניתוחים לפרוסקופיים 

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

חברת גורדיאן סרג'יקל (Gordian Surgical), חברת פורטפוליו של החממה הטכנולוגית טרנדליינס מדיקל ממשגב, בבעלות חברת טרנדליינס הנסחרת בסינגפור, מדווחת על קבלת אישור FDA המאפשר שיווק בארצות הברית של מוצר פרי פיתוחה, שמשמש לסגירה בטוחה, קלה ויעילה של פתחים בדופן הבטן במהלך ניתוחים לפרוסקופיים. החברה כבר קיבלה אישור שיווק באירופה לפני כמה חודשים.

בעקבות האישור קיבלה החברה השקעה של 2.25 מיליון דולר. חברת המכשור הרפואי B.Braun הגרמנית, שהיא גם משקיעה בחברת טרנדליינס, הובילה את סיבוב ההשקעה עם השקעה של מיליון אירו. היתרה גויסה מבעלי המניות הנוכחיים ושלוש קרנות הון סיכון, שתיים מתוכן קרנות סיניות.

אישור ה-FDA בא בהמשך לאישור ה-CE המאפשר שיווק המוצר באירופה ובשווקים נוספים, שהתקבל לאחרונה.

בכנס שנערך לאחרונה על ידי האיגוד הגרמני לחקר תופעות ההשמנה הקיצונית (Obesity) שהתקיים בפרנקפורט, שודר בשידור חי ניתוח לפרוסקופי ותהליך סגירת הפתחים בוצע על ידי מכשיר של החברה.

יתרון גדול

שיטת הניתוח הלפרוסקופית מונעת את הצורך בביצוע חתכים גדולים בגוף. במקום זאת, מבצעים חתכים קטנים, מחדירים דרכם מכשירים דמויי מסרגות, ובאמצעותם מבצע מנתח מיומן את הפעולות הדרישות בעומק הגוף. ללפרוסקופיה יתרון גדול על פני ניתוחים פתוחים מבחינת משך ואיכות ההחלמה, אולם חיסרון בכך שאת החורים הקטנים מורכב לתפור היטב, בהיעדר גישה נוחה לחלקים העמוקים שלהם.

המכשיר של גורדיאן סרג'יקל משמש הן ככלי בניתוח, והן כאמצעי לסגירת החורים בדרכו החוצה.

עד כה הושקעו בחברה יותר מ-5 מיליון דולר. בין המשקיעים קבוצת טרנדליינס, מספר קרנות זרות וכן משקיעים פרטיים ובכללם מספר מנתחים מוכרים בארה"ב ובישראל. מניית טרנדליינס עלתה היום בסינגפור 3.1% למחיר שמשקף לחברה שווי של 83 מיליון דולר.