שלמה נדל"ן מכרה נכס בגרמניה: צופה רווח של 40 מיליון שקל

ישראל רייף, יו"ר שלמה נדל"ן: "המכירה היא סופו של תהליך ארוך ומורכב, שבמהלכו התגברה החברה על מכשולים משמעותיים"

ישראל רייף / צילום: אסף לב
ישראל רייף / צילום: אסף לב

חברת שלמה נדל"ן עדכנה היום (ה') על מימוש מוצלח של נכס תמורת כ-20 מיליון אירו (יותר מ-80 מיליון שקל), הצפוי להניב לה רווח לפני מס בהיקף של כ-14.5 מיליון אירו (כ-60 מיליון שקל) וכ-10 מיליון אירו (כ-40 מיליון שקל) אחרי מס. עוד צפויה העסקה להניב לה בהשלמתה תזרים מזומנים בניכוי עלויות ביצוע העסקה בהיקף של כ-16 מיליון אירו (כ-66 מיליון שקל). מדובר בבניין משרדים לא מאויש שמחזיקה שלמה נדל"ן בפרנקפורטשבגרמניה, בשטח בנוי של כ-6,000 מ"ר שיועד בעת רכישתו לשמש כבית מלון.

בחודשים האחרונים בחנה שלמה נדל"ן "את הישימות התכנונית של הסבת הנכס לשטחי מסחר ומגורים", וכן את הכדאיות הכלכלית של פיתוח הנכס, וזאת לאחר שקיבלה אישור עקרוני (אישור תב"ע) להקמת בניין דירות בהיקף של 14 אלף מ"ר, ושטחי מסחר בהיקף של כ-3,000 מ"ר נוספים במקום. הנכס ממוקם צמוד לבית המלון ווינדהם גרנד פרנקפורט (Wyndham Grand Frankfurt), שבו מחזיקה שלמה ואשר אותו היא מנהלת.

בחברה, שבשליטת משפחת שמלצר, מציינים כי ההסכם בין הצדדים כולל כמה תנאים, ובהם הפרדת והסדרת זכויות בחניון תת-קרקעי סמוך, שבו חולקים הנכס הנמכר ובית המלון של החברה עם בית המלון אינטרקונטיננטל הסמוך, וכן הסדרת מערכת היחסים בין הרוכש לבין שלמה נדל"ן בשל החזקתה במלון הסמוך. עוד במסגרת ההסכם, שלמה נדל"ן התחייבה לרכוש מהרוכש שטחים מסחריים בהיקף של כ-350 מ"ר שישמשו את בית המלון שלה, תמורת כ-1.1 מיליון אירו.

ישראל רייף, יו"ר שלמה נדל"ן, מסר היום כי "מכירת הנכס היא סופו של תהליך ארוך ומורכב שלקח מספר שנים, שבמהלכן התגברה החברה על מספר מכשולים משמעותיים אשר הטילו ספק בכדאיות הכלכלית של ההיתר הראשוני, אשר התקבל בשנת 2015". עוד ציין רייף כי בעקבות העסקה, הונה העצמי של שלמה נדל"ן צפוי לגדול לכ-370 מיליון שקל.

שלמה נדל"ן פועלת בתחומי הנדל"ן להשקעה והמלונאות בישראל, ומחוץ לישראל בעיקר בגרמניה. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסותיה של החברה צמחו ב-6% ל-85 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה קפץ ב-20% ל-16 מיליון שקל.