חורך את הרשת: תראו איך הגיב נתניהו לפסל הזהב בכיכר רבין

מהתגובות המשעשעות לפסל הזהב של נתניהו שהוצב באישון ליל בכיכר רבין בת"א, דרך המחאות היצירתיות נגד הסדר הטיעון שזכה לו תת אלוף בוכריס, ועד נפילתו העגומה של נוחי דנקנר ■ צפו בתוכנית "מה ברשת" לסיכום האירועים הבולטים של השבוע ברשת

מה ברשת, פסל ביבי/ צילום ויצירה: תומר ספירשטיין
מה ברשת, פסל ביבי/ צילום ויצירה: תומר ספירשטיין

מי שהסתובב ברשת או בכיכר רבין השבוע לא יכול היה להתעלם מפסל הזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוצב על-ידי אמן שטען שרצה לעורר שיח על גבולות חופש הביטוי. לפי חברת ויגו, המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת, הפסל גרף אחד עשר אלף אזכורים ברשת. עשרים וחמישה אחוזים מהגולשים היו בעד קיומו של הפסל, ביניהם בעיקר מצביעי ימין. ארבעים אחוז היו נגד הפסל והתחלקו באופן שווה בין ימניים ושמאלנים ושלושים וחמישה אחוזים הגיבו לקיום הפסל בפוסטים הומוריסטיים.

הפסל כידוע הופל זמן קצר לפני שהעירייה הייתה אמורה לפנות אותו. הנפילה הפילה את הרשת וגולשים רבים לא התאפקו ונהרו לכיכר להיות חלק מההיסטוריה. אגב, גם נתניהו עצמו לא איבד את חוש ההומור....

ואם כבר סגידה לראש הממשלה אז גם כוכבת הפורנו ג'נה ג'יימסון פרסמה השבוע שורה של ציוצים בחשבון הטוויטר שלה שמבטאים את אהבתה הרבה לראש הממשלה נתניהו. כמו למשל: " ביבי הוא בהחלט ההגדרה לגבר ישראלי לוהט" ו- "שרה בת מזל".

פרשה מדוברת נוספת השבוע היא המשפט של נוחי דנקנר שקיבל השבוע שנתיים מאסר בפועל, קנס של שמונה מאות אלף שקלים ומאסר על תנאי של שנה על הרצת מניות אי די בי. המשפט זכה לשלושת אלפים התייחסויות ברשת השבוע, כאשר כשליש מהגולשים טוענים שהעונש נמוך מדי ושליש דווקא טוענים שהעונש מוגזם. וכרגיל, היו כאלה שלקחו גם את הנושא הזה למקום ההומוריסטי כמו למשל אדי גולדנברג עם הגרסה החדשה שלו למשחק הלוח מיליונר בצרות עם התמונה של נוחי ופרופיל הטוויטר פייק נוחי שהיה פעיל במיוחד בשבוע האחרון.

 בשבוע האחרון גרפה פרשת בוכריס עשרים אלף אזכורים ברשת. שמונים וחמישה אחוז מהגולשים העבירו ביקורת על הסדר הטיעון. גולשים רבים אף השתתפו בקמפיין מחאה ברשת, בו שיתפו עבירות שטותיות שעשו במסגרת השירות הצבאי וקיבלו עליהן עונש חמור יותר ממה שבוכריס קיבל. ההשטאג #יותר_מבוכריס שליווה את הקמפיין צבר כשמונת אלפים שימושים ונקרא על ידי למעלה מחצי מיליון גולשים.