אלוני חץ ואוקספורד רוכשות בניין בבוסטון תמורת 190 מיליון ד'

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ מרחיבה את פעילותה בארה"ב ועומדת לרכוש יחד עם שותפתה האמריקאית אוקספורד בניין בשטח של כ-21 אלף מ"ר, הממוקם ב-East Cambridge

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ מרחיבה את פעילותה בארה"ב, והיום (א') עדכנה כי חתמה יחד עם שותפה על מערך הסכמים מחייבים לרכישת בניין משרדים בבוסטון תמורת 190 מיליון דולר (כ-720 מיליון שקל). מדובר בבניין בשטח של כ-21 אלף מ"ר (232 אלף רגל רבועה) הממוקם ב-East Cambridge, שבו תחזיק אלוני חץ 55%, וביתרה תחזיק שותפתה האמריקאית אוקספורד (Oxford Properties Group) שצפויה לנהל את הנכס.

השתיים כבר הפקידו פיקדון בהיקף של 15 מיליון דולר, ובכוונתן להשלים את העסקה (closing) עד אמצע חודש פברואר הקרוב, בכפוף להתקיימות תנאים מתלים. באלוני חץ, שבשליטת המנכ"ל נתן חץ ומשפחת ורטהיים, ציינו כי "בהתבסס על מערך הסכמי השכירות הקיימים, החל מאפריל 2018, הבניין כולו יאוכלס על-ידי אחד השוכרים הקיימים כיום בנכס בחוזה מחייב לתקופה של 9.5 שנים המסתיימת באוקטובר 2017".

על פי הערכת אלוני חץ, הנכס צפוי להניב בשנה הבאה רווח תפעולי נקי (NOI) של כ-8 מיליון דולר, והוא יגיע לכ-13 מיליון דולר ב-2021. באלוני חץ הוסיפו, כי "בכוונת השותפים, באמצעות חברת הנכס, לממן כ-50% מעלות הנכס באמצעות הלוואה מגורם פיננסי בארה"ב", וכי אלוני חץ "תעמיד את חלקה בהון העצמי הנדרש לרכישת הנכס, בהיקף של 50-60 מיליון דולר, ממקורותיה העצמיים".

אוקספורד היא זרוע הנדל"ן של קרן הפנסיה של עובדי אונטריו קנדה (OMERS) ובבעלותה יותר מ-170 בניינים בקנדה, בארה"ב ובאירופה. אלוני חץ מחזיקה כבר כיום בשני בנייני משרדים עם אוקספורד בבוסטון, ולאחר השלמת רכישה זו יחזיקו יחד בנכסים בשווי כולל של כ-600 מיליון דולר.

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, מסר היום כי "אזור East Cambridge נחשב ל-I.Q Valley של ארה"ב בשל קרבתו ל-MIT. באזור נמצאים מיטב מרכזי המחקר של חברות הטכנולוגיה, הפארמה והביוטק של העולם. נוסף על כך הוא נהנה מביקושים גבוהים של חברות היי-טק שונות ומגוונות".

עוד הוא הוסיף, כי "למרות שהיצע הנכסים המניבים האיכותיים המוצעים למכירה בבוסטון מצומצם, הצלחנו לאתר ולרכוש בניין איכותי נוסף, אשר על בסיס החוזים הקיימים ה-NOI הנובע ממנו צפוי לצמוח בכ-70% בתוך כארבע שנים. בכוונתנו להמשיך ולפעול כדי להעמיק את אחזיתנו בשוק הנדל"ן המניב בבוסטון, תוך הקפדה על איכות הנכסים הנרכשים ופרופיל השוכרים".

אלוני חץ פועלת באמצעות כמה החזקות: אמות בישראל, PSP בשוויץ, קאר (Carr) בארה"ב, קרנות נדל"ן מקבוצת ברוקטון בבריטניה, וכן פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות החברה הבת אנרג'יקס. החברה נסחרת בבורסה בשווי של 4.9 מיליארד שקל, לאחר עלייה של קרוב ל-20% במנייתה מתחילת השנה.

בימים האחרונים הודיעה אלוני חץ על הקצאת אג"ח פרטית למשקיעים מוסדיים באמצעות הרחבת סדרה י', בתמורה כוללת של כ-235 מיליון שקל, בתשואה אפקטיבית ברוטו של 2.3% ובמח"מ של כ-8 שנים. היקף הסדרה לאחר ההנפקה צפוי לעמוד על כ-690 מיליון שקל. הסדרה הונפקה לראשונה בנובמבר 2015 והורחבה בפברואר האחרון, וצפויה להיפרע בארבעה תשלומים בין 2024-2027.

מניית אלוני חץ 11.12.16 2
 מניית אלוני חץ 11.12.16 2