פיתוח ישראלי: ייצור חלבון מן החי - איכותי וידידותי לסביבה

בעולם שצועד במהירות אל רף ה-10 מיליארד בני אדם, הפך תחום גידול המזון לקריטי מאי-פעם להמשך קיומה של האנושות ■ הכירו חברה ישראלית אלמונית יחסית שהציגה לאחרונה פריצת דרך

העולם צועד בבטחה ובמהירות לקראת רף ה-10 מיליארד בני אדם. המספר העצום הזה של אנשים מדיר שינה מעיני מקבלי ההחלטות בכל רחבי הגלובוס.

אחד האתגרים העיקריים הוא כיצד נאכיל את כל אותם פיות בכלל, ובחלבון מן החי בפרט. כבר היום מתמודד העולם עם בעיות קשות הנובעות מגידול בקר, עופות ודגים, שהם בין הגורמים העיקריים לזיהום הסביבה - קרקע, מים וגזי חממה.

בעקבות כך קם סטארט-אפ ישראלי בשם "פליינג ספארק", המייצר חלבון מן החי, איכותי וידידותי לסביבה - על-ידי גידול ועיבוד של זחלים של זבובי פירות.

למעשה מדובר בחרק הניזון מפירות בלבד, כאשר מנצלים את יתרונותיו הרבים על פני בעלי חיים וחרקים אחרים; ערכיו התזונתיים הגבוהים, טביעת הרגל האקולוגית המינימלית שלו, נוחות הגידול ומשך חייו הקצר של הזחל, בו הוא מכפיל את מסת הגוף שלו פי 15!

את הזחלים קוצרים ממש לפני התגלמותם ומעבדים אותם לאבקת חלבון עשירה, המהווה חלופה איכותית במחיר אטרקטיבי למקורות החלבון מן החי הקיימים כיום.