פרטנר: ליסינג על סמארטפונים בתשלום חודשי קבוע

חברת הסלולר משיקה את מסלולי "SmartUp": שכירת סמארטפון תמורת תשלום חודשי על השימוש, עם אחריות קבועה וסמארטפון חדש בכל שנה

איציק בנבנישתי  / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי

מי שנזקק להוכחה נוספת לכך שחברות הסלולר בישראל הפכו להיות חברות למכירת מכשירים סלולריים, מבין זאת היום (ג') דרך המהלך של פרטנר למסלולי סלולר במחיר קבוע באמצעות מחיר שהלקוח משלם על המכשיר. בכך פרטנר ממשיכה את פיתוח המגמה שבה החלה ראשונה, של השכרת סמארטפונים, דהיינו ליסינג של מכשירים לתקופות שימוש מוגבלות והחזרתם לפרטנר בסוף התקופה.

המהלך מעיד יותר מכל על הניסיון של פרטנר למצוא מקורות הכנסה נוספים שישפרו במעט את מצבה, שאינו מעודד בלשון המעטה, בדומה לחברות סלולר נוספות בשוק.

החברה ממתגת מהלך חדש תחת השם "SmartUp", שבמסגרתו במקום לקנות סמארטפונים - משלמים סכום חודשי קבוע עבור שימוש בסמארטפון חדש ומחזירים אותו לחברה בתום שנה ולוקחים מכשיר אחר.

נציין, עם זאת, כי המסלולים האלה לא כוללים את המכשירים החדשים והמתקדמים ביותר שהושקו בישראל, כמו אייפון 7, גלקסי S7 וה-V20 של LG, אלא מכשירים משנים קודמות כמו אייפון 6, סמסונג S6, וואווי P9 וה-G5 של LG. 

לדברי פרטנר, החל ממחר היא תציע עבור כלל החברות מודל של תשלום קבוע עבור שימוש במכשירים מתקדמים ואחריות קבועה לכל תקופת השימוש, כתחליף לקנייה ובעלות על הסמארטפון. התוכנית מתייחסת לציוד קצה בלבד, ואינה תלויה בהשתייכות לשירותי הסלולר של פרטנר.

התוכנית כוללת 6 מסלולים של תשלום חודשי קבוע על שימוש בסמארטפון, החל מ-49.90 שקל (סך-הכול 598 שקל בשנה), בהתאם לקטגוריית המכשירים שנבחרה. לאחר שנה של שימוש ניתן להחזיר את המכשיר ולהחליף אותו בדגם מתקדם יותר באותה קטגוריה, להמשיך להשתמש באותו המכשיר ולשדרג אותו בהמשך או להפסיק את המסלול (ואתו גם את התשלום החודשי).

החלפת המכשיר מחייבת החזרת מכשיר תקין בבלאי סביר. במקרים של סדק או שבר במסך, על הלקוח לתקן זאת בטרם יחליף את המכשיר, אך אין מגבלה לתיקון במעבדות פרטנר.

החברה מסרה כי לקוחות SmartUp נהנים מאחריות על המכשיר כל עוד הם משלמים עליו דמי שימוש חודשיים, גם אם בחרו שלא להחליף למכשיר חדש.

צביקה שיינפלד, סמנכ"ל חטיבה פרטית קמעונאית בקבוצת פרטנר, מסר: "בישראל נמכרים מדי שנה 3 מיליון מכשירי סמארטפון ב-4 מיליארד שקל. על אף התחושה שכולם קונים בחו"ל, נתח השוק של רצפת המכירה בישראל לא השתנה בשנים האחרונות, והוא נותר יציב על כ-76% מסך המכירות. שיטת המכירה של מכשירים סלולריים בישראל לא השתנתה מאז הופרדו מכירת שירותי סלולר מציוד הקצה, דבר שאמנם הביא לחופש ניידות בין חברות, אך גם הפך את ההוצאה על מכשיר חכם ל'כבדה', ללא מנגנון של קיזוז חודשי של העלות".