מנכ"ל "גלובס" איתן מדמון פורש מתפקידו

מדמון: "לאחר 11 שנים כמנכ"ל ו-17 שנים ב'גלובס' ובתחושת מיצוי, סברתי שחילופי השליטה בעיתון הם גם הזמן הנכון והמתאים עבורי לפנות מקומי ולהמשיך לאתגרים חדשים"

איתן מדמון/ צילום: תמר מצפי
איתן מדמון/ צילום: תמר מצפי

לאחר 17 שנים ב"גלובס", מהן 11 שנים כמנכ"ל "גלובס" וקבוצת מוניטין, הודיע היום (ג') איתן מדמון על סיום תפקידו כמנכ"ל. פרישתו, שתיכנס לתוקף בעוד כשלושה חודשים, הינה על רקע חילופי השליטה ותהליך המכירה בו נמצא "גלובס". מניותיו של פישמן בחברת מוניטין עיתונות בע"מ (חברת-האם של "גלובס") מצויות תחת הליך של כינוס עקב חובותיו של פישמן למערכת הבנקאית.

אתמול פורסם כי במסגרת הליכי המימוש הוגשו שתי הצעות לרכישת "גלובס" ובית הדפוס, האחת על-ידי אלי עזור, מבעלי קבוצת "ג'רוזלם פוסט"-"מעריב"; והשנייה על-ידי דויד דוידוביץ', מיליארדר רוסי.

מדמון (50), בוגר תואר ראשון באוניברסיטת תל-אביב בכלכלה וחשבונאות, החל את תפקידו ב"גלובס" בשנת 1999 כסמנכ"ל כספים. לאחר ארבע שנים מונה למשנה למנכ"ל, ומתחילת 2006 הוא מכהן כמנכ"ל.

בתקופת כהונתו של מדמון החלה תחרות עזה בתחום התוכן הכלכלי, עם יציאת "דה מרקר" כמה חודשים מוקדם יותר מזירת האינטרנט לעיתונות הכתובה, ומאוחר יותר עם כניסת "כלכליסט" לשוק התוכן הכלכלי, ב-2008. כן נאלצה תעשיית התוכן בכלל, והעיתונות הכתובה בפרט, להתמודד עם שינויים משמעותיים בהרגלי הקריאה וכן עם סביבה טכנולוגית מתפתחת ומאתגרת את סביבתה העסקית.

בשלוש השנים האחרונות הוביל מדמון תפיסה אסטרטגית הכוללת שני מרכיבים עיקריים. הראשון הגדלת תפוצת ופריסת התוכן של "גלובס", באמצעות גופים חיצוניים שהבולטים שבהם הינם וואלה, ג'רוזלם פוסט, אתר NRG ו"מעריב". המרכיב השני היה גיוון מקורות ההכנסה לתחומים בזירה בה פועל "גלובס", כגון דירוגים, גלובס מכרזים ומערכות דאטה פיננסיות (GTO).

בתקופת כהונתו נאלץ "גלובס" להתמודד עם כמה מהלכים אסטרטגיים שכללו פיטורים. המשמעותי שבהם התבצע בסוף 2015, ובמסגרתו בוצע מיקוד ב"גלובס" לתכני ליבה כלכליים. במסגרת המהלך אוחד המוסף היומי "גלובס הערב" עם חלק החדשות. המהלך לווה בחילוקי דעות קשים עם ועד העיתונאים, ובסיומו נחתם הסכם קיבוצי מקיף ראשון בענף לעיתונאי "גלובס".

מדמון מסיים את תפקידו בתקופה בה "גלובס" מציג, על-פי נתוני סימילארווב, מובילות בהיקף הגלישה והשימוש הכולל באפליקציה ובאתר "גלובס" על פני מתחריו. סקר TGI האחרון מציג צמיחה נאה לעיתון "גלובס" בשיעור של 15%.

איתן מדמון / צילום :תמר מצפי
 איתן מדמון / צילום :תמר מצפי

איתן מדמון (צילום: אייל יצהר)
 איתן מדמון (צילום: אייל יצהר)


"זמן נכון ומתאים עבורי לפנות את מקומי"

מדמון מסר היום: "לכבוד גדול ולעונג רב היה לי לעבוד ב'גלובס' במחיצת הנהלה איכותית ועובדים מצוינים ומחויבים כל-כך. הם אלה אשר הביאו לידי ביטוי מדי יום, כל היום, מצוינות, ערכים ואיכות יוצאת דופן. מערכת 'גלובס', על שלל עורכיה וכתביה המוכשרים, מוכיחה ומצדיקה את מובילות 'גלובס' בזירת התוכן בה הוא פועל. עוצמת המותג 'גלובס' נובעת מאיכות ההון האנושי המוביל אותו, בתוכן, בטכנולוגיה, בסחר והמכירות, בתפעול ובייצור והדפוס. התברכנו באנשים יוצאי דופן, שעבורי הייתה זו זכות גדולה לעבוד לצידם ולנהל אותם.

"אתמול בערב הוגשו שתי הצעות לרכישת 'גלובס'. כולי תקווה כי התהליך יושלם במהרה, והמקום הזה יזכה לבעלים ראוי. לאחר 11 שנים כמנכ"ל ו-17 שנים ב'גלובס' ובתחושת מיצוי, סברתי שחילופי השליטה בעיתון הם גם הזמן הנכון והמתאים עבורי לפנות את מקומי ולהמשיך לאתגרים חדשים. אני רוצה להודות לדירקטוריון 'גלובס', לקודם ולנוכחי, כמו גם לכונסי הנכסים של מוניטין עיתונות בע"מ, לצוות ההנהלה של 'גלובס' ולכלל העובדים, על שיתוף-הפעולה והאמון המלא בעבודה השוטפת".