ביהמ"ש: חברת יובל בנייה ונכסים תיכנס להקפאת הליכים

ביהמ"ש מינה את עו"ד חגי אולמן לתפקיד מנהל מיוחד לחברה, שלה חובות בסך כ-80 מיליון שקל ■ עו"ד אולמן יגיש הצעה להסדר הבראה בתוך 45 ימים

פרויקטי תמ"א 38 של חב' "יובל נכסים   ובניה" ביהוד / צילומים:  אלון רון
פרויקטי תמ"א 38 של חב' "יובל נכסים ובניה" ביהוד / צילומים: אלון רון

השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע היום (ג') כי יובל בנייה ונכסים בע"מ תיכנס להקפאת הליכים למשך 60 יום. 

עוד נקבע כי עו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רוה ושות' ישמש כמנהל מיוחד לחברה. כן נקבע כי עו"ד מור נרדיה ישמש כמנהל לצורך אכיפת אגרות החוב שנעשו לטובת בנק הפועלים.

בתקופת ההקפאה תמומן פעילות החברה על-ידי בעל השליטה בחברה, דוד גוזלן, אשר יעמיד לצורך כך סכום של לא יותר מחצי מיליון שקל.

עו"ד אולמן יגיש בתוך 45 יום דוח על פעילות החברה ומצבה, לרבות הצעת הסדר הבראה.

"יובל בנייה ונכסים", שנוסדה ב-2011 על-ידי גוזלן ואילן דרעי, היא אחת החברות הגדולות בארץ בתחום פרויקטים של תמ"א 38. נכון להיום, 5 פרויקטים בייזומה של החברה מצויים בשלבי ביצוע שונים; 18 פרויקטים מצויים בהכנות לביצוע ובתהליכי קבלת אישורי הרשויות לכך, לאחר שהושגה הסכמת כלל הדיירים בפרויקטים אלה; ו-60 פרויקטים נוספים מצויים בשלבי התהוות שונים.

בין הפרויקטים של החברה: פרויקט ברחוב יסוד המעלה 22 ו-24 בהוד-השרון; ברחוב טיומקין 1 בראשון-לציון; ברחוב עץ האפרסק 13 ביהוד; וברחוב הירשפלד 35 בראשון-לציון.

תיבת הפנדורה של החברה נפתחה בשבוע שעבר, כאשר נושה של "יובל בנייה", חברת "שילת לעד", המתמחה במתן הלוואות חוץ-בנקאיות, קיבלה, לבקשתה, עיקולים על נכסיה של "יובל בנייה ונכסים" בהיקף של כ-6.7 מיליון שקל. "שילת לעד" טוענת כי "יובל בנייה" חייבת לה כ-7 מיליון שקל, לאחר שהעמידה לה מימון. העיקולים שניתנו, החלו את כדור השלג שהוליד את הבקשות לכינוס נכסיה של "יובל בנייה" מצד בנק הפועלים, ואת בקשת הקפאת ההליכים שהגישה חברת "עדי עד".

בבקשת הקפאת ההליכים נגד החברה צוין כי לדברי דרעי, צפתה "יובל בנייה", כי השקעתה בייזום פרויקטים רבים לביצוע עבודות מכוח תוכנית תמ"א 38 תשתלם מבחינה כלכלית, ובשל הערכה זו התקשרה בתוך זמן קצר יחסית בהסכמים רבים לביצוע למעלה מ-80 פרויקטים מסוג זה ברחבי הארץ.

פרויקטים בביצוע של יובל בניה ונכסים
 פרויקטים בביצוע של יובל בניה ונכסים

מהבקשה עולה כי לצורך מימון הרחבת פעילותה העסקית, הועמדו ל"יובל בנייה" לאורך השנים הלוואות בעלים בהיקפים מהותיים, אולם לא היה די בהזרמות אלה, ועל כן פנתה החברה לקבל אשראים בהיקפים נכבדים, בעיקר ממלווים חוץ-בנקאיים. שם אחד שבולט מקרב מלווים אלה היא חברת המימון החוץ-בנקאי, "אס.אר.אקורד", שחוותה משבר משמעותי השנה בעקבות מעצרו של בעל השליטה בה, עדי צים, ובעקבות הקפאת חשבונותיה ביוני האחרון.

לפי בקשת הקפאת ההליכים שהגישה "עדי עד", ל"יובל בנייה" חובות בהיקף של כ-80 מיליון שקל, מתוכם כ-1.1 מיליון שקל לרשויות מע"מ, מס הכנסה וניכויים וכן לביטוח לאומי; כ-42 מיליון שקל לחברת "קרן יסודות א' נדל"ן ופיתוח" ולחברת הביטוח איילון; כ-15 מיליון שקל לבנק הפועלים; כ-4.65 מיליון שקל לחברות אחיות מקבוצת "עדי עד השקעות"; ועוד כ-16.5 מיליון שקל לנושים לא מובטחים (שאין להם שיעבודים על נכסי החברה). שם אחד שבולט מקרב הנושים הלא מובטחים אלה הנה "אס. אר. אקורד". לפי בקשת הקפאת ההליכים, קיימת ערבות אישית של גוזלן, שהתחייב אישית לפרוע את חובות החברה לנושים הבלתי מובטחים, והמנכ"ל דרעי ערב אישית למרבית חובות החברה.