כך תוכלו לעקוב מכל מקום אחרי התינוק - וגם אחרי הבייביסיטר

אפליקציית Baby Tracker מאפשרת להורים לעקוב אחרי התפתחות הילד מכל מקום וגם אחרי הבייביסיטר, לעדכן זה את זה בטיפול ולתעד את הרגליו ואת עקומת הגדילה שלו ■ היא מוצעת בחינם רק בשבועות הראשונים אחרי הלידה, ולאחר מכן מבקשת תשלום

יעל אלטשולר מליק / צילום מסך
יעל אלטשולר מליק / צילום מסך

יום שישי האחרון היה "יום מסיבות החג" של עמק הסיליקון. רגע לפני שאווירת חג המולד (או ה"כריסמוכה" - שילוב של כריסמס וחנוכה) משתלטת סופית על סדר היום, וכולם מתפזרים מהעמק לבתיהם ברחבי היבשת, כל חברה סגרה לה אצטדיון שלם או אולם מפואר - וחלק מהחברות גם איים בים, תחנות רכבת או אולמות תיאטרון - כדי לקיים את ההשווצה האולטימטיבית: מסיבה שנתית מפוארת ונוצצת עבור העובדים. המסורת של חליפות ושמלות ערב עם קוקטיילים מפונפנים הופכת את האירוע הזה לחובה עבור "כל עובד שאינו מאושפז בבית חולים או יילד השבוע", אומרים בצחוק פה בעמק.

אבל יעל אלטשולר-מליק דווקא הופיעה למסיבה של החברה שבה היא עובדת, עם בן זוגה דן, פחות מ-10 ימים אחרי שילדה. למבטים ההמומים והסקרניים שתהו היכן התינוק הטרי, ענתה האמא הצעירה: "הוא עם סבתא גילי, יש לה את כל האינפורמציה שהיא צריכה לטפל בו באפליקציה - אז אנחנו יכולים לשתות ערב אחד אחרי 10 לילות ארוכים", ושלפה את הסלולרי והציגה לפחות 4 גרפים צבעוניים שונים.

אם לא הייתי יורד לעומק הדברים, הייתי בקלות יכול לחשוב שמדובר בניתוח של תוצאות הרבעון האחרון ברווחי החברה ובנתוני אופרציה של צוות המכירות והתמיכה הטכנית - ולא בנתונים שוטפים על הרגלי ההזנה וההפרשות של הזאטוט הטרי גבריאל.

מדיאגרמת עוגה ועד עמודות צבעוניות אינטראקטיביות - אפליקציית "בייבי טראקר" (Baby Tracker) מביאה את עיקרון הביג דאטה לעריסה של כל זאטוט, ובכך מאפשרת לבני הזוג לשתף פעולה באופן שוויוני יותר בגידול הילד, לעקוב אחרי התפתחות הילד מכל מקום תוך מעקב גם אחרי הבייביסיטר או הסבא והסבתא שמצטרפים למאמץ, ולתעד בדקדוק את הרגלי העולל כדי לדון בהם עם רופא המשפחה.

מבחינה כלכלית, מדובר במכרה זהב של ממש: הורים צעירים, בעיקר לילד ראשון, שמחים על ההזדמנות לאמץ אפליקציה שמאפשרת להם לעקוב אחרי השבועות הראשונים של הילד, לוודא שהם עושים הכול נכון ושהם יכולים לקבל חיזוקים מהרופא או מהורים אחרים.

לכן, האפליקציה מוצעת בשבועות הראשונים אחרי הלידה בחינם. לאחר כמה שבועות מבקשת האפליקציה תשלום עבור המשך השימוש - אך מעטים ההורים שיזרקו את כלי המעקב הזה, על כל המידע שבו, לפח הזבל הסלולרי.

"זה מאפשר לנו דברים שלא חשבנו שאפשר בגידול ילד יחד", אומרת אלטשולר-מליק. "דן ואני יכולים לחלק בינינו 'משמרות' ותחומי אחריות, ולתעד הכול באפליקציה, כך ששנינו יודעים בדיוק מתי גבריאל אכל וכמה, ומתי הפעם הבאה שצריך להחליף לו חיתול, והכול בלי להעיר האחד את השני.

"אם הוא נשאר עם הסבתא, אפשר להמשיך במעקב ולראות שהכול בסדר, וכשתגיע מטפלת בהמשך הדרך - גם היא תהיה חלק מאותו מאגר נתונים ותשתף איתנו פעולה, כמו גם הרופא שיעזור לנו לעקוב אחרי ההתפתחות".

האפליקציה של יעל ודן כבר מעוטרת בתמונות של הבן, והיא ניתנת לסינכרון בין מכשירי אייפון ואייפד. היא כוללת גם פונקציות שמאפשרות מעקב אחרי שעות השינה של גבריאל כדי לוודא שהוא עולה בגרף התפתחות רצוי - פונקציה יעילה במיוחד כדי להרגיע את סבתא גילי ברמת-השרון שרוצה להרגיש קרובה לנכד בסן פרנסיסקו.

"כן, יש משהו מצחיק בלנהל את הרגלי התינוק בשנת 2016 באמצעות אפליקציה", מודה אלטשולר-מליק, "אבל מבחינתנו זו דרך להיות קרובים אליו יותר ולדעת שאנחנו יכולים שנינו לתת לו את כל האהבה שהוא צריך ולדעת בדיוק מה הוא רוצה בכל שלב, ולעשות את זה באופן שוויוני בתוך שגרת החיים המטורפת של העמק".

האפליקציה. הביג דאטה מגיע לעריסה / צילום מסך
 האפליקציה. הביג דאטה מגיע לעריסה / צילום מסך