פסגות: "קנון תחלק את החזקותיה ותפורק"

בית ההשקעות פסגות מעניק לחברת ההחזקות של עידן עופר שנתיים עד שלוש שנים להשלים את הנפקת איי.סי פאואר, לחלק את מניותיה כדיבידנד בעין ולמצוא חלופות מימוש ליתר ההחזקות

חברת ההחזקות קנון , שפוצלה בתחילת 2015 מהחברה לישראל, אמורה להתפרק בתוך שנתיים עד שלוש שנים, לאחר שתחלק את מלוא החזקותיה בחברות הבנות כדיבידנד בעין לבעלי מניותיה - כך לפחות עולה מסקירה שפרסם האנליסט נעם פינקו מבית ההשקעות פסגות.

קנון, שבשליטת עידן עופר, כבר נקטה אשתקד צעד ראשון בתוכנית זו, כאשר חילקה את מלוא החזקתה במניות החברה הבת, טאואר, כדיבידנד בעין, ומכרה אופציות של טאואר שהיו ברשותה.

כיום מחזיקה קנון ב-100% ממניות חברת ייצור החשמל איי.סי פאואר (ICP), ב-50% ממניות יצרנית המכוניות הסינית קורוס, ב-32% ממניות חברת הספנות צים וב-91% ממניו חברת הסטארט-אפ פרימוס גרין אנרג'י, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות לייצור דלקים אלטרנטיביים.

הנכס המרכזי של קנון הוא ICP, ששוויה להערכת האנליסט פינקו מסתכם בכ-1.37 מיליארד דולר, לפי תחזית לרווח תפעולי תזרימי (EBITDA) ב-2018, ותוך שימוש במכפיל של 7.5 על רווח זה.

חברת ICP נמצאת במהלך להנפקת מניותיה בבורסת ניו יורק, ולדעת פינקו, עשויה החברה לנסות ולבצע את ההנפקה במהלך 2017. אם כך אכן יקרה, תיפתח הדרך לחלוקת מניות ICP לבעלי קנון ובראשם עידן עופר (59%), וליצירת הצפת הערך המרכזית עבורם. נוסף על כך, תלויה תחזית הפירוק של פינקו גם ביכולת למצוא את הדרך לרישום מניות צים למסחר באחת הבורסות בעולם, ולמימוש ההחזקה בפרימוס ובקורוס.

קנון כבר רשמה הפסדי עתק בגין ההשקעה בקורוס, והיא עדיין ערבה לחובות של קורוס לבנקים סיניים בהיקף של 1 מיליארד יואן (165 מיליון דולר). בשבוע שעבר פרסמה קנון את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, ובהם ציינה כי היא "מחפשת באופן אקטיבי עסקאות שיאפשרו את המשך התמיכה בקורוס, אולם לא יגרמו להגדלת החשיפה שלה לקורוס, ואף יביאו לצמצומה".

פינקו מציין בסקירתו כי הוא מעניק לקורוס שווי שלילי בגובה הערבויות שהעניקה קנון לחובות קורוס לבנקים, ומוסיף כי "ייתכן שקנון תשתתף בפתרונות המימון שקורוס מחפשת, אך בשום אופן לא תגדיל את החשיפה שלה אליה".

להערכתו, קנון נסחרת כיום בדיסקאונט עמוק, מאחר ששווי נכסיה נטו (בניכוי חוב של 400 מיליון דולר) מסתכם בכ-970 מיליון דולר, בשעה ששווי השוק של החברה עומד על כ-570 מיליון דולר בלבד. לאור הפירוק הצפוי הוא רואה בכך סיבה להמליץ על המניה.