בריינסטורם הציגה יעילות בטיפול בחולים והמניה מזנקת בכ-21%

החברה הציגה הערב בדבלין נתונים חדשים אודות הפיתוח שלה ובעקבות כך המניה מזנקת במחזור גבוה

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

מניית הביומד הישראלית בריינסטורם  מזנקת הערב בכ-20%. החברה, המפתחת את ה- NurOwn פלטפורמת טיפול באמצעות תאי גזע בוגרים במחלת ניוון השרירים חשוכת המרפא ALS , הציגה בכנס הבינלאומי ל- ALS / MND שנערך בדבלין, נתונים חדשים, שעובדו מניסוי שלב 2.

מהנתונים עולה כי: בעקבות הטיפול ב- NurOwn נרשמה עלייה סטטיסטית משמעותית בפקטורים הנוירוטרופיים וירידה סטטיסטית משמעותית במרקרים הדלקתיים בחולים שהשתתפו בניסוי, שינויים שלא קרו בקבוצת הפלצבו. כמו כן עולה מעיבוד נתוני הניסוי כי בקבוצת החולים שטופלה על ידי ה- NurOwn נרשם מספר גדול יותר של חולים שבהם חל שיפור של 100% בהאטה בקצב ההידרדרות של המחלה לאחר מתן הטיפול (כלומר עצירה של ההידרדרות), לעומת קצב ההידרדרות שנרשם לפני קבלת הטיפול.

לדברי ד"ר ג'יימס ברי, ראש מחלקת ALS וטרשת נפוצה בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, שהציג את הממצאים החדשים בכנס: "הנתונים מניסוי שלב 2 מעידים על שיפור קליני משמעותי בסימפטומים של המחלה, אשר נמדדים לפי המדד המקובל ALSFRS-R . חשוב שיש עדויות לכך שיתכן של- NurOwn ישנה היכולת לעצור את הידרדרות המחלה, או לשפר את הסימפטומים מהם סובלים החולים".